WEEKENDPOST: Het verhaal van het betaalkanaal


Het was een Veelbelovende Volle Voetbalweek. Donder- en weergod Thor zou zich van zijn goede kant laten zien. Zonder schuldgevoel kon de voetballiefhebber in het bezit van Sport1 en Eredivisie Live zich verheugen op de maandag- t/m donderdagavond. Thor kept his end of the deal. Er werd ‘toch maar niet’ hardgelopen, op websites van amateurclubs prijkten woorden als ‘afgekeurd’ of ‘afgelast’, en, goddank, deed donderdag zijn naam eer aan met het oog op de wekelijkse hoofdstedelijke koopavond.

Terug naar maandagavond. Vriendinlief werd met moeite overtuigd  van het feit dat Benelux Next Topmodel enkel op de slaapkamer draaide die avond. Eenmaal genesteld in de chaise longue was de wedstrijd Sevilla – Valencia een goede tien minuten onderweg. Aspirant-Spanjaard Sierd de Vos bleek mijn gastheer voor de avond en dat vond ik wel prettig. Hij lult Spaans dat ik wel kan verstaan… heel gek is dat. Een kwartier later verknalde de scheids de avond echter plots door onterecht rood te geven aan Mehmet Topal. Niet dat het besef daarvan direct kwam, zodat de avond eventueel nog te redden was geweest door naast het vriendinnetje in bed vrijelijk naar lekkere wijven te gaan liggen kijken. Nee, tot zulks inzicht kom je altijd pas na de volle 90 minuten.

Maar goed, daar leer je van, zou je zeggen. Ook dat was niet het geval. Ik heb me vervolgens geestelijk laten geselen door Tottenham – Sunderland (dinsdag), The Citizens vs. The Mancunians (woensdag) en Ajax – Veendam (donderdag). Hoewel Groningen – ADO (donderavond laat) zou kunnen dienen als pleister op de wond, lijkt het me eerder een zachte heelmeester. Een vermakelijke wedstrijd tussen middelmatige teams werkt de verslaving enkel in de hand. De volgende keer ga ik gewoon weer voor de bijl.

Een Reactie op “WEEKENDPOST: Het verhaal van het betaalkanaal

  1. NU lijkt het me geen probleem om naar mooie dames te kijken.
    Next top model levert altijd nog meer op dan een elftal van Dijkse Boys ….als ze aan de 11 spelers komen.
    Dat bekervoetbal is in principe minder dan alle mooie dames die het plankier betreden.
    Binnen de familie Meurs is men toch wel van zijn geloof af gevallen als voetbal boven dames komt.

    In de familie Bazelmans is de volgorde al decennia lang een onomstreden punt.
    Zelfs een finale van het wk voetbal moet wijken voor het mooiste der aarde….maar zoals je aan een wedstrijd eisen stelt, stel je die ook aan Next Top Model.
    Alleen de finale telt.
    Maar ook hier heb je knappe reserves.
    Ik blijf het een gewaagde vergelijking vinden.
    Maar de slaapkamer is geen kamer om voetbal te kijken.
    Ik ben nog steeds niet zo ver dat ik op de slaapkamer een LCD-scherm heb.

Geef een reactie

