EEN STUKJE ZELFKENNIS

‘ (…) Ik draai dus gewoon een goeie voorbereiding; ik maak drie goals tegen de Helderse selectie en geef de woensdag erna twee goeie assists op Danny. Vervolgens start ik de competitie gewoon in de basis en speel ik een paar goeie wedstrijden. Tegen De Graafschap ben ik belangrijk met mijn loopacties en in die thuiswedstrijd tegen Groningen lever ik een aantal panklare voorzetten af. Dat die er dan niet ingaan, is jammer, maar daar hoor je mij niet over klagen. Vervolgens komt die pot tegen Twente, waarin ik volgens mij gewoon goed begin. Daarna loopt het effe wat minder met een paar ongelukkige ballen, waarop ik mijn ritme kwijtraak. Ik herstel me vervolgens prima en speel die wedstrijd gewoon goed uit. Dat we dan met 3-1 verliezen kan tegen een team als Twente.

De week erop train ik gewoon lekker, maar die zaterdag zit ik ineens op de tribune. Zonder verklaring of wat; terwijl ik daarvoor gewoon mijn wedstrijdjes speelde. Ja, dan moet ik die week erna gewoon komen trainen natuurlijk, en – daar ben ik heel eerlijk in – dat had ik dus niet moeten doen. Maar ja, ik voelde me gewoon niet serieus genomen en ik ben een emotionele speler die het beste voor heeft met zichzelf en met het team dus. Daarna ziet die trainer me niet meer staan, lijkt wel, terwijl ik gewoon goed loop te trainen.

Maar goed, ik merk dat ik hier op Malta wel op waarde geschat word en dat ik een lekkere voorbereiding draai. Ik maak drie goals tegen de Birkirkara en geef de woensdag erna twee goeie assists op Terrence. Die mensen zijn ook helemaal gek van me en laatst zat ik in een van de grootste talkshows van het land. Het niveau is een beetje vergelijkbaar met de middenmoot in Nederland en ik denk dat de kampioen hier (FC Valletta, red.) in de Eredivise gewoon mee zou doen om Europees voetbal. Nee, laat mij maar lekker hier ballen; in Nederland zien ze mij niet meer terug. Sowieso voelde ik me er niet meer zo thuis; hier zijn mensen toch wat relaxter en waarderen ze je om wie je bent. (…)’

3 Reacties op “EEN STUKJE ZELFKENNIS

  1. Liefhebbend Voetbalhart`

    Als Mr. Voetblah hiermee het opportunisme en de onnozelheid (van interviews) in de voetballerij wil blootleggen, is dat aardig gelukt moet ik zeggen. Joost Broerse balt nu voor Excelsior, toch? Heeft ie toch een beetje gelijk dat we hem in Nederland niet meer terugzien.

  2. Natuurlijk kun je hier niets mee.
    Iedere spijtoptand van Nederlandse afkomst die in Malta, Cyprus of West-Afrika voetbalt, komt met zo’n zeurverhaal.
    Mooi dat een dergelijke speler het in de exotische omtrekken wel maakt maar in Nederland niet.
    Misschien moet je in Nederland wel ECHT kunnen voetballen.
    Ik zag Inter tegen AC Milan en er speelden 5 Nederlanders mee.
    Maar die konden in Nederland en in Italie voetballen.
    Zeurverhalen van 2e rangs voetballers in Nederland moet je gewoon niet plaatsen.

    • Liefhebbend Voetbalhart`

      Geweldig Trapatoni! Spijtoptand! Heb ik ook regelmatig wanneer ik weer eens teveel heb gesnoept en van de tandarts af kom. Denk dat iedereen daar wel eens last van heeft, ongeacht de afkomst. En dan moet je daar ook niet over zeuren. 🙂

Geef een reactie

