CHAMPIONS LEAGUE: BOBO’S EN SPONSOREN


De honneurs worden op deze vrijdag waargenomen door de plaatselijke fc

Het zal niemand zijn ontgaan, de Champions League is weer van start gegaan. Echte verrassingen heeft de eerste ronde niet opgeleverd. Nee, ook de overwinning van Trabzonspor in Giuseppe Meazza verbaasde mij niets. Inter begint traditiegetrouw slecht aan de groepsfase. De entreeprijs die het Ajax-bestuur aan haar supporters durft te vragen, is wel een surprise. Voor een passe-partout voor vak 409 betaal je 190 eurootjes. En voor dat geld zit je dan op de 2de ring in een hoek.

In dit kampioenenbal worden vele miljoenen verdiend. Financieel Directeur van Ajax, Jeroen Slop, zal in zijn handjes hebben gewreven toen Benfica onze Tukkers uitschakelde. Terwijl alle Nederlandse CL-inkomsten nu in Amsterdamse handen vallen, weerhoudt het hem er niet van om de entreetickets tegen marktconforme prijzen op de markt te brengen. Voor een Eredivisie-wedstrijd betaal je voor datzelfde vak 409 een bedrag van 43 euro. Voor een los kaartje AFC AjaxOlympique Lyonnais betaal je 62,41 euro. Dat is een prijsverhoging van 45%.

De Amsterdam ArenA was afgelopen woensdag niet geheel uitverkocht. Een trieste constatering voor zo’n affiche. De financiële tijden zijn er ook niet naar om prijsverhogingen door te voeren. Hopelijk heeft Jeroen ook de vele lege stoelen gezien die in het slop zijn geraakt. Voor successupporters als mijn persoontje, heb ik het er best voor over om een flink bedrag neer te tellen voor een kaartje. Voor sponsoren en bobo’s zal dit ook geen probleem zijn, maar wedstrijden van dit niveau moeten voor alle mensen toegankelijk zijn. En na woensdagavond had ik het idee, dat de lege stoelen alleen maar te wijten zijn aan de prijzen. Als Johan Cruijff het echt menens is met van Ajax weer een volksclub te maken, laat ´m dáár eerst maar eens mee beginnen.

Advertenties

3 Reacties op “CHAMPIONS LEAGUE: BOBO’S EN SPONSOREN

  1. Hoe kan een beursgenoteerde onderneming spelend in een multimediacenter ooit een volksclub worden. Laten we gewoon accepteren dat het om geld verdienen gaat en nergens anders om.

    Speciaal voor de Rotterdammers: we weten allemaal waar het geld verdiend wordt en waar uitgegeven

  2. Dit evenement is al lang geen volksfeest meer.
    Voetbal pretendeert nog wel een volkssport te zijn maar is het niet meer.
    Wat iedereen aan zag komen gebeurt gewoon.
    De commerciele belangen zijn te groot.
    Liever een skybox gevuld dan Jan met de pet op zijn kuipstoeltje.
    Inderdaad moet het stadion van Ajax bomvol zijn bij een wedstrijd tegen Lyon.
    Maar de prijzen zijn te gortig.
    Dan maar voor het grootbeeld gaan zitten.
    Alles gaat wel ten koste van de beleving.
    Je voelt je toch geen echte suppoter meer.
    Dat gevoel moet uit je tenen komen maar dat zit er niet meer.
    Maar vrees niet……er komt weer een tijd dat ook deze taferelen tot het verleden behoren.
    Maar heden ten dage is het een rauwe constatering.
    II heb aan zelfpijniging gedaan door Ajax maar half te volgen en tijdens PSV-Legia warschau zat ik op de informatieve ouderavond van mijn zoon locatie DERooi Pannen.

  3. Pingback: WEEKENDPOST: Sympathie versus realiteit |

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s