IS ER LEVEN NA DE TELEVIZIER-RING?

Zo heel vaak komt het niet voor dat ik in de gelegenheid ben om op maandagavond televisie te kijken. Nog minder vaak is mijn stem vervolgens bepalend in wat er die avond op ons scherm te zien is. En die ene keer dat ik dan toch dit genoegen heb, neigt mijn voorkeur normaal gesproken in zijn geheel niet naar het programma Voetbal International. Of het nu bewust was of niet (zo’n Gouden Televizier-Ring heeft blijkbaar toch zo zijn impact), zowaar bleef ik na een onbevredigende zap zoektocht hangen bij de nieuwe beste vrienden van Bert van der Veer.

En waren het in eerste instantie nog voornamelijk de prominent in beeld vertoevende slagroomtaarten die mijn aandacht trokken, naarmate de uitzending vorderde was het vooral de instart van een nieuw reclameblok dat mijn afstemming op de enige echte mannenzender van Nederland deed continueren. En helaas niet omdat Gilette me verleidde met een Venus-variant voor mannen. Want zeg nou zelf, welke een beetje zichzelf respecterende (amateur)voetballer erkent onder de douche nu ruiterlijk dat de balzak vakkundig wordt bijgehouden met behulp van een lieflijk zachtroze scheermesje (met ‘kussentjes’) van vrouwlief?

Nee, spijtig genoeg brachten de boodschappen niet het nieuws dat Gilette het assortiment gaat uitbreiden met de Gilette Bal(d), maar wisten ze me wel te vertellen dat er nog een veel interessanter, boeiender en innovatiever voetbalprogramma op het punt stond zijn eerste vuurdoop te hebben direct na Voetbal International. En wel LAF. Life After Football. Reggi Blinker – op wiens lijf deze rol geschreven lijkt – neemt ons aan de hand naar de donkere zompige spelonken van het vechten tegen de vergetelheid. Mannen die ineens toch tot de laatste druppel alles uit hun voetbalcarrière willen wringen, maar dan wel pas nadat hun actieve loopbaan voorbij is. En tsja… dan is het interessant, hip en nieuwswaardig dat een bekende ex-prof een ritje heeft gemaakt in een hele grote auto. Hou toch op gasten! “Niveautje eng Televizier-Ring publiek”, zou Derksen zeggen. En daar heeft ie dan toch wel een puntje.

11 Reacties op “IS ER LEVEN NA DE TELEVIZIER-RING?

  1. Ik snap niet dat VI op dit moment die ring wint.
    Ik kijk het al een tijdje niet meer. Het concept is m.i. uitgewerkt. Het truukje van Derksen en consorten is dusdanig vaak opgevoerd dat het mij niet meer kan bekoren. Er zitten teveel vaste mensen aan tafel. Laat Derksen en Genee nou gewoon twee verschillende mensen uitnodigen en niet met die niet-lollige Gijppie en een wisselende vierde werken. Het is verworden tot een soap. Clichematig en voorspelbaar.

  2. Ik ben het wel met Lawaai eens maar toch.
    Je hebt 3 programma’s die genomineerd zijn.
    Moet de Voice dan weer winnen omdat er iedere keer 3 miljoen mensen kijken?
    Voetbal International heeft zich opgewerkt tot een programma voor mannen met een redelijk aantal kijkers.
    Je kunt stoeien met de vraag of Wilfred Guinee en Derksen (het even zonder Gijp) goed doen.
    Kijk raspresentatoren zijn het niet.
    Toch boeit het op een of andere manier als Derksen en Gijp samen weer ongijn uithalen.
    De controverse tussen Guinee en Derksen is altijd voelbaar.
    De muziek van Danny Vera is goed.
    Laat aub Voetbal International genieten van die ene keer dat het de Televizierring wint.
    Laat Derksen maar zeggen dat hij niet past bij de galatentoonstelling.
    Maar ondertussen is hij net zo freet als een hond met 7 lummels(Kempisch spreekwoord ontleend aan Janus Bazelmans).

  3. Natuurlijk ONGEIN en niet………
    Sorry voor de spelfout maar ik vind de inhoud veel belangrijker dan de spelling en ik ben een slecht typer.

  4. Een slecht typer, maar een mooi type. 🙂

  5. Dat is een mooie afsuiting en bedankt voor het compliment.
    Dit type zal nog vaak reageren over voetbal.

  6. Toch, dit lezenswaardig stukkie gaat volgens mij toch meer over het zinloze van Life after football. Heb het niet gezien, maar kan me voorstellen waar het de mist in kan gaan. Het thema op zich leent zich m.i. wel degelijk voor interessante televisie. De beantwoording en uitwerking van de vraag of er een leven is na het voetbal, zouden wel eens kunnen uitwijzen dat er heel wat leed wordt geleden. Maar misschien komt dat nog aan bod.

    • Hehe.. toch iemand die de post juist weet te interpreteren. Geheel eens met de stelling dat het onderwerp best mooie televisie op zou kunnen leveren. Echter, bezoek eens de website van LAF en oordeel zelf over het hoge ex-prof fashionista gehalte…

  7. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

  8. Pingback: HET VOETBALLEVEN TOT KUNST VERHEVEN |

  9. Pingback: THE SLORY OF HIS LIFE |

Geef een reactie

