EEN FIJN EN PLEZIERIG BEKSKE

Nu ongeveer 2,5 jaar lang heeft bovengetekende het voorrecht om wekelijks met linksback Sijbren Bartlema het veld te mogen betreden. Dat heet een voorrecht, niet alleen vanwege zijn voetballende kwaliteiten – die buiten kijf staan – maar vooral vanwege zijn uitermate grappige gevoel voor humor. De beste man is een aanwinst voor elke kleedkamer. Het woord plezier staat in zijn boekje met hoofdletters geschreven en hij maakt, waarvoor hulde, daar anderen graag deelgenoot van. Ter illustratie:

Een krappe maand geleden mocht Bartlema in het bekertoernooi aantreden tegen het grote Ajax. Als amateurvoetballer is dat een unieke gebeurtenis die je moet koesteren. Want dat ga je niet vaak meer meemaken. Maar het is ook een uitgelezen podium voor een puike grap. En dat is precies wat Bartlema dacht toen hij, samen met de 19-jarige Sven de Ridder, met een plaksnor het veld betrad. Ik zie Ooijer Özbiliz nog met verbazing aantikken: “Kijk dan, die gasten sporen niet..”

Ergens zit daar in het geval Bartlema wel een kern van waarheid in. Elke wedstrijd hoor ik als linkshalf met plezier het gesprek aan wat Sijbren achter mij met zijn directe tegenstander aan het voeren is. Dat gaat over de gekste dingen en is vaak een amicaal gesprek over het weer, de scheidsrechter, het dagelijkse leven en andere koeien en kalveren. In de rust weet ‘Sieb’ ons vaak te vertellen dat zijn directe tegenstander “echt een leuke gast is”. Ik sluit niet uit dat zijn tegenstanders zonder uitzondering hetzelfde over hem zullen zeggen. Voor de goede orde, we hebben het hier over de Topklasse. Kan dat dan wel op dat niveau? Naar verluidt mag Bartlema zich verheugen in de belangstelling van diverse clubs. Ja, dat kan dus.

5 Reacties op “EEN FIJN EN PLEZIERIG BEKSKE

  1. Lekker ouwehoeren met je directe tegenstander dat maakt zo’n zaterdag/zondagmiddag altijd zo veel gezelliger 🙂

  2. Och, ik speel op dusdanig bescheiden niveau dat ik zelfs als ik af en toe achter mijn tegenstander aan moet hobbelen het nog steeds een genoegen vind om af en toe een babbeltje te maken.

  3. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

  4. Pingback: SLIM EN GOED GE-DAAN |

Geef een reactie

