EEN BELLETJE MET HISTORISCHE STATUS



“Hallo, met Johan.”
– “Dag Johan, je spreekt met Louis.”
“Louis als in Louis van Gaal?”
– “Ja Johan, je spreekt met Louis van Gaal. Je weet wel, die trainer die Ajax de laatste Europa Cup I heeft bezorgd.”
“Ah! Die Louis! Daar heb ik volgens mij weleens van gehoord… Zonder gekheid. In hemelsnaam, waarom bel je??!”
– “Om het volgende Johan: in mijn ogen zijn IK en jij de enigen die deze crisis kunnen verhelpen. Want de rest begrijpt er niet zoveel van. IK, en IK geef toe, jij ook, doen dat wel. Ondertussen gaat onze club eraan. Door voornamelijk ons toedoen. En dat gaat mij te ver.”
“Louis, allereerst is het dus tactisch sterk gespeeld dat jij mij belt. Want als jij mij belt, kan ik jou dus niet bellen. Maar goed. Ik denk dus ook dat jij gelijk hebt. En laten we eerlijk zijn, dat denk ik niet vaak. Voordat ik echter overweeg dat jij en ik ervoor gaan zorgen dat dit niet de hand uit escaleert, heb ik een vraag voor je: Waarom heb je ja gezegd? Jij als geen ander had toch kunnen weten wat dat teweeg zou brengen?”
– “Johan. Zeg jij nou dat IK dit heb gedaan om jou een hak te zetten?”
“Ja, daar lijkt het wel op.”

…….stilte….. (Truus: “Hou je in Louis….!! Het gaat om Ajax.”)
– “Johan. Je hebt gelijk. Dat WAS de reden. Maar nu zie IK in dat mijn club hieraan onderdoor gaat. Dus IK wil mijn trots opzij zetten. Maar voordat IK dat doe, heb ik een vraag voor jou: Waarom respecteer jij mij niet als coach?
…..stilte…..
“Louis, eigenlijk doe ik dat dus wel. Maar jij ziet dat niet. Auw! Verdomme Danny! Ehh, sorry Louis. Misschien had ik dat wat duidelijker moeten zeggen. Dus bij deze. Ik doe dat dus wel. Jij bent dus een uitstekende coach. En ook niet zo dom. We hebben allebei hersens. Ik de rechterhelft, jij de linkerhelft. En daartussenin dus de rust.”
– “Mooi. Jij hebt ook iets meer voordelen dan nadelen. Kom je naar Portugal om erover te praten?”
“Portugal? Als je dus vanuit Nederland naar Portugal gaat, kom je praktisch langs Barcelona. Kun je net zo goed even stoppen onderweg voor een goed glas Rioja.”
– “Drink jij ook Rioja Johan!? IK vind Rioja de beste wijn van Nederland, Spanje, Duitsland én Portugal. Maar oké, IK kom langs. Voor AJAX.”
“Voor AJAX. Maar dat is logisch.”

– Foto Truus van Gaal is van nufoto.nl
Foto Danny Cruijff komt van worldcupblog.org

6 Reacties op “EEN BELLETJE MET HISTORISCHE STATUS

  1. Cruijff: “Hij belt alleen maar omdat ie Louis van Gaal is”.

  2. Wanneer stopt dit gesprek.
    Beide heren komen on speaking terms………of het komt tot een explosie waarbij een van de 2 wordt weggeblazen.
    Het gaat hard tegen hard en er kan er maar eentje winnen.
    Dan Cruyff maar

  3. Pingback: DE VOETBALGEKTE VERKLAARD DOOR EEN VOETBALGEK 3/3 « Oude en nieuwe primeurs in…

  4. Pingback: VOETBLAH’S VOETBAL VERZOENER VAN 2011 |

  5. Pingback: VOETBLAH’S VOETBAL VERZOENER VAN 2011: DE UITSLAG |

Geef een reactie

