BEN IK ER TOCH WEER INGETUIND!

Ik heb een kwaaltje. Mijn omgeving had het al wat langer in de gaten, maar sinds kort ben ik er zelf ook achter: ik ben overgevoelig voor reclames en gelikte marketingcampagnes. Of Sun nu iets uitbrengt waar de vaatwasser beter van gaat ruiken, Robijntje een wasmiddel aanprijst dat speciaal is gemaakt voor spijkerbroeken of CoolBest een drankje heeft gefabriceerd waarvan één glas de volledige hoeveelheid aan dagelijks benodigde vitaminen bevat, als het ook maar een beetje geloofwaardig gepresenteerd wordt, plaats ik het op mijn boodschappenlijstje. Hetgeen me maakt tot de ideale consument, schat ik zo in.

U mag het dom vinden, maar ik vind het wel handig dat er producenten en marketingmannetjes zijn die voor mij nadenken over wat ik nodig zou kunnen hebben. En ik maak daar dankbaar gebruik van. Zo staan er in de badkamer nog 36 oranje bussen aan Rexonadeodorant en wordt onze ‘tuin’ van vier vierkante meter opgesierd door een pallet met 24 grote kratten Amstel Pilsener. Wat het probleem is? Van die Rexona ga je alleen maar meer stinken en dat Amstel niet te zuipen is, weet iedereen. Maar ja, elke keer als er voor de Champions League gevoetbald wordt, ga ik in de rust toch weer een kratje bij halen.

Kortom: ik laat me flessen. En de gehaaide marketeers maken daarbij handig gebruik van de voetballerij en zijn populaire sportmannen. Immers, met die wereld identificeert een doorsnee man (en dat ben ik blijkbaar) zich graag. Maar het is niet allemaal kommer en kwel, toch? Thierry Henry verbond zich aan Gilette. Goed product. Willie Overtoom heeft me onlangs overtuigd om Nivea te gaan smeren. Ook een prima product. En dan te bedenken dat daar niet eens een geniaal reclameconcept achter zit. Conclusie: voetbal is op alle vlakken keiharde business. Maar heel af en toe levert het geldbejag ook een pareltje op. Bekijkt u onderstaand filmpje en ik voorspel u dat u komend weekend uw koelkast staat te vullen met flesjes Carlsberg. Ik in ieder geval wel!

Ps. De echte voetballiefhebber en – kenner wil natuurlijk (laten) weten wie al die iconen zijn die in dit filmpje figureren. Laat het óns dan ook weten.

– De afbeelding van Thierry Henry komt van www.withfriendship.com
– De Rexona fles werd gevonden op www.verzorgmarket.nl

3 Reacties op “BEN IK ER TOCH WEER INGETUIND!

  1. Het is gebruikelijk om popsterren en goed voetballende jongens te strikken voor reclameboodschappen.
    Willy Overtoom en Henry zijn daar voorbeelden van.
    IK ben benieuwd of de snelle jongens Robin van Persie kunnen strikken voor de frikandellen van Mora snacks.
    En Messi kan ook meer dan reclame maken voor voetbalschoenen en kicks.
    Die zouden ze kunnen vinden voor een goed merk cerveza.
    Hoewel alcoholische versnaperingen en ongezonde dingen komen natuurlijk niet in beeld.
    Is natuurlijk wel een dijk van een prijsvraag.
    Combineer een speler met een dito product.

  2. Sorry catalaan, ik herken er maar 2, maar die zullen we allemaal wel kennen, neem ik aan: De 2 Sir Bobby’s. (Robson en Charlton, al voor de gele kaart hoor 😉 ) Zelfs de keeper komt mij niet bekend voor.

    • Heb ze niet allemaal, maar toch wel het merendeel. Naast de 2 van koningskeeper: Jacky ‘de Giraffe en broer van’ Charlton, Peter Reid, Peter Beardsley (fiets), Terry Butcher(?) als chauffeur, Chris Waddle, Teddy Sheringham, Brian Robson, Stuart ‘Psycho’ Pearce.

Geef een reactie

