ERGENS IN BARCELONA

“Hola?”
“Buenas Leo! Xavi aqui. Zeg ik vraag me af, telt de assist van mij van gister?”
“Assist? Welke assist?”
“Ga nou niet zo doen Leo. Want zonder mij had je die bal echt niet gemaakt. Ik coach jou dat die Belg nog met zijn muur bezig was en dat dus de verre kruising vrij is. Dat jij vervolgens die bal in de kruising legt, is een tweede.”
“Haha, in dat geval: jouw assist Xavi.”

“Dank! Ik vraag me trouwens af hoe Mourinho die goal bekeken heeft. Zou hij ook gaan staan en klappen? Of zat hij vloekend en tierend op de bank omdat jij die bal neemt zonder dat de scheids gefloten heeft? Dat vraag ik me echt af. Of die drang om te winnen zo diep zit dat hij de schoonheid van deze goal niet ziet.”
“Tja, daar heb je een punt. Ik denk beide. Want het is wel een liefhebber. Maar ja, de beste man wil ook winnen. Het laatste zal overheersen, vrees ik. Wat ik trouwens niet begrijp is dat die mannen van Het Scheermes de eerste helft massaal inzakten. Nota bene in eigen huis!”

“Tja, daar heb jij weer een punt. Wat ik wel weet, is dat ik nog een paar scheermessen op mijn scheenbeen heb staan. Caramba zeg! Je kon wel merken dat Simeone daar trainer is. Maar de tweede helft was lastig ja. Als ze dat de hele wedstrijd hadden gedaan, hadden we niet gewonnen vrees ik. Alhoewel, ook dan had ik die assist gegeven! Over Simeone gesproken, ik ga me scheren Messi..”
“Haha, wat een slechte grap zeg. Is goed hombre. Tegen wie spelen jullie eigenlijk woensdag? Wij tikken tegen de Zwitsers. Ga ik ff knallen denk ik. Ben toch geschorst zaterdag.”
“Wij spelen tegen een stel scheermessen uit Venezuela. Kan weleens leuk worden. Want onze scheermessen uit Madrid doen natuurlijk ook mee. Zie je donderdag pik.”
“Hasta Jueves!”

Een Reactie op “ERGENS IN BARCELONA

  1. Liefhebbend Voetbalhart

    Je kunt wel merken dat Voetblah een familieproduct is: ‘Ik ga me scheren Messi’… Het moet niet veel gekker worden..

Geef een reactie

