FRANK BELT MARC

Het is maandagochtend. De ochtenddauw hangt nog als een vliegend tapijt boven het gras van De Toekomst als Frank de Boer besluit om in de hoorn van zijn telefoon te klimmen. Het was slechts kort geklauter (in de klimwereld noemen ze dat Bouldering); de ‘O’ van Overmars was namelijk snel gevonden.

Frank:
Ja hallo…

Marc:
Uhhh met wie spreek ik?

Frank:
Ja, met De Boer. Maar met wie spreek ik eigenlijk; jij belt mij toch?

Marc:
Aaah ik hoor het al… Frankie, goedemorgen man. Je spreekt met Marc, Marc Overmars. Maar Frankie, jij bent toch echt degene die mij belt!

Frank:
Aaah Marrûkie… De Coyote Ugly van de Reguliersdwars. Goeiemoggûh kerel. Ja dat is waar ook. Ik bel jou man.. het is nog vroeg hè. Duurde ook zolang voordat je opnam, was alweer in slaap gevallen in die lekkere fauteuil hier van me.

Marc:
Geen probleem. Ik ken het gevoel. Ik ben ook vermoeid, maar dat komt door de wilde avond die ik gisteren gehad heb.

Frank:
Haha. Dat is waar ook. De zondagavond is jouw avond. Was ik alweer vergeten. Maar vertel wat heb je uitgespookt.

Marc:
Nou, het is allemaal niet meer zo spannend als vroeger hoor. Dat mis ik overigens wel ooit Frankie… Die wereldsteden die jij en ik hebben aangedaan, potverdikkeme Frank, daar lusten de muizen wel kaas van. Maar goed, hier in Epe is er van het weekend dus een nieuwe Bowling- en kegelbaan geopend en weet je wat Frank…?

Frank:
Nou?

Marc:
Je kan daar dus de hele avond discobowlen, inclusief onbeperkt steengrillen! Geniaal! Ik heb die toko zondag afgehuurd en we zijn er met de hele Go Ahead-selectie naartoe gegaan.

Frank:
En bakten ze er wat van??

Marc:
Ja, de kip ging aardig.

Frank:
Haha vlugge, ik had het over het bowlen.

Marc:
Nee, dat was dus behoorlijk bedroevend. Die gasten krijgen een bal nog niet de goede richting in als ze het met twee handen en een slurf mogen doen.

Frank:
Hahaha, jij weet daar normaal gesproken wel raad mee… Maar waarvoor ik je bel. Als we hier op Cruijff of al die commissies en bestuursraden moeten gaan wachten, heb ik straks van de stress geen haar meer over…

Marc:
Ja, ik zag het.. je wordt kaal man!

Frank:
Uhh ja, daar hebben we het nu niet over. Het was ook maar bij wijze van gezegde of zoiets… Maar ik vroeg me dus af of jij…

Marc:
Weet je wat Frank. Ik zal me kandidaat stellen voor de rol van Algemeen Directeur.

Frank:
Huh ja.. Hoe weet je dat? Dat wilde ik je net vragen…

Marc:
Frankie… Ik heb toch altijd maar een halve voorzet van je nodig gehad. Ik moest die lange ballen van je altijd compenseren met mijn anticiperend vermogen.

Frank:
Hahaha, goed man. Je hebt humor gekregen daar in Deventer. Weet je wat… Stuur ik dit gesprekje door naar de gasten van Voetblah. Schrijven zij er een leuk stukkie over.

Marc:
Ok kerel. Bel ik nu.nl wel even om te zeggen dat ik aan het einde van het jaar stop bij de Eagles. Denken zij dat ze ook wat interessants te melden hebben. Zie je snel!

Frank:
Adios!!

– Marc werd gevonden op http://www.anp-archief.nl
– Frank kwamen we tegen op http://www.ad.nl
– De hippe bowlingkegel stond op http://www.palmpartyhouse.nl
– De Coyotes stonden netjes op http://www.wikipedia.com

Geef een reactie

