HET BNP VAN KIRIBATI

De grote jongens zullen hun zaakjes vast al op orde hebben. Daar zijn ze immers grote jongens door geworden. De ING, als bank met het grootste aantal Nederlandse klanten en hoofdsponsor van ons Oranje; de Albert Heijn, als ‘s lands grootste leverancier van levensmiddelenproducten; Heineken, als grootste bierfabrikant en sponsor van de KNVB; Bavaria, als bierfabrikant met mogelijk de meest brutale marketingstrategie; Mora, als grootste leverancier van krokante ballen gevuld met runds-, kalfs-, en/of varkensragout (potentieel interessant onderwerp voor KRO’s Keuringsdienst van waarde?); PwC, als één van de grootste spelers in de zakelijke dienstverlening op de Nederlandse markt en kersverse KNVB-sponsor.

Allemaal hebben ze een jaar of twee kunnen nadenken hoe ze het EK 2012 zo optimaal mogelijk kunnen benutten in hun voordeel. Elke marketing professional met een beetje voetbalaffiniteit is geraadpleegd om het gedrag van die miljoenen Oranjefans zo te beïnvloeden dat ze vóór, tijdens of zelfs na (want laat het maar eens beklijven) het grootste voetbalevenement van dit jaar hun product zullen afnemen. En voor de zojuist genoemde multinationals (m.u.v. Mora), van wie enkele misschien wel een marketingbudget hebben rond het Bruto Nationaal Product van Kiribati, zal die gedragsbeïnvloeding ongetwijfeld een succes worden.

Maar met ‘succes’ op zich wordt niet zonder meer genoegen genomen. Tijdelijk meer verkochte bitterballen en even effectief gebruik maken van een grotere bierbehoefte, dat is aardig, maar tijdens een EK niet bepaald revolutionair. Iedereen is opzoek naar die ene onuitwisbare indruk; een permanente tatoeage in plaats van een tijdelijke en steeds meer vervagende henna tatoo. En dat is volgens mij lastig. Ja, het Bavaria-jurkje was geniaal. Hordes vrouwen zullen, hoewel voor het merendeel van de dames een stuk oranje dekzeil even charmant zou afkleden, ook dit jaar weer dat ding aantrekken. Ik ben echter bang dat, wat men ook verzint, de Dutch Dress moeilijk te evenaren zal zijn. Wellicht dat een sexy Heineken Hemdje nog wat roet in het eten kan gooien..

– De tatoeage komt van www.forum.fok.nl
– De bitterbal is afkomstig van quiz.nl.msn.com

2 Reacties op “HET BNP VAN KIRIBATI

  1. Natuurlijk zijn er vele reclame-uitingen geweest.
    Alls er geld verdiend kan worden is de Hollander snel met zijn koopmansgeest.
    Er is natuurlijk wederom een geweldige hype rondom het Nederlands voetbalelftal.in juni.
    Alles wat oranje gekleurd is verkoopt.
    Maar vele paden zijn reeds betreden.
    Niet alle oranje producten zijn origineel.
    AH met zijn oranje wuppies, de bekende shawls, de Arjan Robben kapsels met boven volop ruimte.

    Ik vond de Bavaria jurkjes een geweldig goed idee.
    Maar laat ze aub dragen door bevallige dames.\
    Liefst exemplaren onder de 70 kilo met lange benen en pumps.
    Ik ben niet seksistisch maar het oog wil tijdens de wedstrijd ook wat.
    Daarom ben ik ook niet ban dat Maarten Stekelenburg en rustighe tijden in de goal naar de dames op de tribune zal loeren.

    Maar noem een tool voor dit jaar.
    Het is best om toch weer iets in de kleding te zoeken.
    Een rood-wit-blauwe bikini gaat het beslist goed doen.
    Laat Duitsland dan maar met een badpak komen met een adelaar erop.
    Mag Sylvie van de vaart van mij dragen namens Hunkemoller.
    Saphs hoopt te komen met een minuscule oranje string.
    Je kent die dingen wel…een oranje veter op zijn kant.
    Dan heb je er na de wedstrijd ook nog plezier van….zelfs als Nederland mocht verliezen.
    Ik laat in het midden waar de dames de lingerie moeten dragen.
    a)op de tribune
    b)voor de buis
    c)op de slaapkamer
    d)tijdens de finale Nederland-Spanje
    Is een oranje string een goed idee mail mij dan even.
    Bij voldoende mails gaan we die leuke hebbedingetjes in productie nemen.
    Ze zijn ook te koop met de tekst…Van Bommel hapt altijd.
    Ik moet wel even kijken waar ik de tekst laat want aan de achterkant heb ik zoveel stof niet.
    Aan de voorkant…ter hoogte…van het kruis zeg maar….kan ik Bom plaatsen.
    Nu stop ik er mee want ik begin echt te fantaseren en mijn vrouw maakt aanstalten om mee te kijken.
    Tenslotte draagt zijn tijdens het EK ook zo’n ding als ik geluk heb.

  2. Haha, ‘heb ik zoveel stof niet’. Maar wel lang van stof dus. Wat betreft de tekst op ondergoed/lingerie, dat concept bestaat al. In intieme Voetblah-kring zelfs. Sterker nog, volgens mij is het te koop. Wat let je om een mooi bod te doen Trapatoni? http://www.keepitshort.nl/

Geef een reactie

