IK VOEL ‘M NIET

En daar, op de zijkant van het bushokje, stond ie: Kevin Strootman. In volle glorie! Met dé wervende slogan van Oranje voor de EK-campagne 2012: ‘Feel Nothing But Victory’. Laat ze maar komen die Duitsers; ik vreet ze op die Denen en voor die Portugezen ben ik al helemaal niet bang! Ik werd weliswaar door Willem Janssen van Twente gesloopt en ook ene Aaron Meijers van RKC Waalwijk was laatst de betere, maar Mesut Özil en Raul Meireles zullen geen partij voor me zijn. Alles zal wijken voor hét moment van ik, Kevin Strootman.

Een paar tramhaltes verder eenzelfde tafereel, maar dan met Erik Pieters op de cover. Erik Pieters, dames en heren! Ook hij is er hé-le-maal klaar voor. Dat ie gepasseerd werd voor een zeventienjarige dreumes die af en toe nog aan de verkeerde kant staat te dekken, is allang vergeten. Dat ie een paar maanden terug nog volledig werd overlopen door Thomas Müller, is passé. Erik Pieters is de Evra van Holland, de Badstuber van Oranje, de Gareth Bale van Nederland. Wie, in godsnaam, kan hem komende zomer voorbij komen? Dit wordt hét toernooi van Erik Pieters.

Neen, ik voel ‘m niet lieve mensen. Er ligt teleurstelling op de loer. Sneijder die twee jaar heeft stilgestaan; Mathijsen en Heitinga die vertoeven op de bank; Afellay wiens kruisband nog breekbaar is en de mannen van glas die kwetsbaar blijven als altijd. Ik voorvoel botsende ego’s, interne ruzies en niveaugebrek bij bovengenoemden. Frankrijk en Italië hebben de afgelopen jaren het slechte voorbeeld gegeven. Ik vrees het ergste voor komende zomer: ‘Our time’ is niet ‘now’ maar ‘was back then in two thousand ten’.

– de afbeelding komt van http://www.psv.nl

8 Reacties op “IK VOEL ‘M NIET

  1. Wanneer is dit stuk geschreven? Het staat namelijk vol met onjuistheden, of het is geschreven door iemand die voetbal in het algemeen en de Oranje spelers in het bijzonder totaal niet volgt.

    Pieters is geblesseerd en moet maar zien of hij het EK wel haalt. Daarnaast lijkt Emanuelson steeds betere papieren te krijgen voor de linksback positie. Strootman heeft Nogel en Mark voor zich, zal deze zomer voornamelijk bankzitter zijn. Heitinga zit in Liverpool geenszins op de bank, maar doet het daar centraal in de defensie erg goed, Speler van de maand bij Everton zelfs. Mathijsen zit ook niet op de bank.

    Dan Afellay, waarom denkt men toch dat deze jongen een basisplaats verdient in Oranje? Als spelers als vd Vaart, Robben en v Persie in topvorm zijn en fit blijven mag Afellay al blij zijn met een plekje op de bank.

    Het enige waar dit punt klopt is aangaande Sneijder, maar die wil weg bij Inter, dan is zo een EK een prima moment jezelf te bewijzen.

    • Liefhebbend Voetbalhart

      Het is een column betwetertje. Dan hoeven de feiten niet per se te kloppen en wordt er gebruik gemaakt van de overdrijving en andere stijlfiguren. Het geeft mijns inziens een gevoel weer dat vrij algemeen leeft of in elk geval sluimert. Maar je kunt op basis van een ander gevoel en analyses inderdaad ook een geheel andere, meer hoopvolle inschatting maken.

  2. Jij hoeft m ook niet te voelen. De spelers van Oranje moeten ‘m voelen 😉

    En our time was ook niet back in 2010. Een mazzelpot tegen Brazilië en verder alleen maar zakelijk uitvoetballen bracht ons in de finale. Our time was in 1998, 2000 en 2008. En in geen van die jaren (misschien 2000 een beetje) voelden ‘we’ het.

    Ik heb er ook geen vertrouwen in hoor. Ben bang dat we weer snel thuis zijn, maar Oranje heeft ons, of in ieder geval mij, al vaker positief verrast.

  3. Ik ben er ook bang voor. Het doet me denken aan Italië’90.

  4. Het is niet alleen een column maar voor mij ook een aardige analyse,
    Kijk….ik ben ook wel een beetje bang.
    Het is geen gemakkelijke poule-Duitsland/Denemarken en Portugal maar je moet ook een beetje geluk hebben.
    De beste wint niet altijd….in 1988 hadden we tegen Ierland ook mazzel.
    Als het mis gaat, valt weer heel de natie over de voetballers heen.
    We willen zelf zo graag winnen met het EK.

    Persoonlijk denk ik dat we de spelers hebben om in ieder geval mee te doen voor de titel.
    Maar Duitsland en Spanje hebben natuurlijk een geweldig arsenaal aan spelers.
    De zwakte ligt bij de achterhoede.
    De backs vind ik matig en het centrum is niet van Europese klasse.
    de rest wel.
    Robben moet zijn rare, irritante streken voor zich houden.
    Persie en Huntelaar vind ik wel Europese top.

    Maar ik ben weer zo bang voor unfaire overtredingen door Nigel de Jong en Heitinga.
    Dat gedoe met die rode en gel kaarten/het niet gedisciplineerd kunnen spelen.
    Wij moeten met de beste 11 beginnen en daarmee de finale winnend afsluiten en dan lult er niemand meer over of Oranje wel het EK zal winnen.
    Jongens van oranje….lees dit goed en maak ons na 1988 nog eens blij dat we zo drinken dat we er de dag er op niets meer van weten.

  5. En wat te denken van Stekelenburg die het ene na het andere doelpunt en de ene na de andere rode kaart incasseert in Italië?! Zelfs de enige defensieve zekerheid dreigt te gaan wankelen. Ik voel nattigheid!

  6. Defensief is het in vergelijking met de andere landen frut met peren.
    Laten we er dan voor gewoon iedere keer eentje meer maken.
    Onze voorhoede kan wedijveren met de besten ter wereld.
    En Mazuro….Stekelenburg hoeft niet in de goal.
    Vorm is wel in vorm.
    Laten we nu eens stoppen met die kletspraat….het kan alleen maar meevallen en we hoeven het EK niet te winnen, we mogen het winnen.
    De grootste criticasters juichen straks het hard….de sukkels.
    Dat waren dan de kenners.
    Wat ben ik blij dat ik een positieve denker ben….overal zie ik wel een lichtpuntje…zelfs in jullie negatief gebral.

  7. Pingback: OVER EEN WEEK BEGINT HET WK VOETBAL! |

Geef een reactie

