TELSTAR GAAT (OP) EEN BLAUWTJE LOPEN

“De Witte Leeuwen op een blauw veld in het Tata Steel Stadion.” Dit klinkt als een tussenstop van Frodo en consorten op zoek naar een ring. In werkelijkheid is deze zin terug te lezen in een nieuwsbericht op vi.nl. Telstar heeft een officieel verzoek ingediend bij de KNVB om op een blauw kunstgrasveld te tikken. In het Tata Tata Steel Stadion welteverstaan. Als Rinus Michels zich nu niet omdraait in zijn graf, weet ik het ook niet meer.

Het moet natuurlijk niet gekker worden. Al ben ik bang dat we het uiteindelijk gaan verliezen van de drang naar innovatie.  Want in het tennis, het hockey en de atletiek wordt al op blauw gesport. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat zowel supporters als spelers een beter zicht hebben op een blauw veld..

Hou op zeg! Dit gaat niet gebeuren. En kom nou niet aan dat de voetbalwereld conservatief is. Een blauw veld gaat te ver. Voetbal wordt op een groene ondergrond gespeeld. Het liefste op gras dat net gemaaid is, met daarna een regenbuitje. Dat het ruikt naar voetbal. Oké, met kunstgras willen we meegaan. Dat is duurzamer, komt het spel ten goede en geeft betere trainingsmogelijkheden, om maar wat op te noemen. Maar spelen op een blauwe ondergrond? Als dat gebeurt gaan die van mij aan de wilgen. Principekwestie.

6 Reacties op “TELSTAR GAAT (OP) EEN BLAUWTJE LOPEN

  1. Ik heb begrepen (maar ik lees dan ook voornamelijk nu.nl) dat het om natuurlijk blauw gras zou gaan. Het zogeheten Kentucky Blue Grass.

    Desalniettemin ben ik het eens met de strekking van deze post. Blauw gras, wat zijn zij denkende! Schorem dat ’t is. Een beetje over de ruggen van de trouwe voetbalsupporter van (nota bene!) Telstar geld verdienen (want daar gaat het allemaal om, publiciteit) met blauw gras. Waarom maken ze het niet nog gekker, en vragen ze die gasten in Kentucky niet of ze er ook oranje gras kunnen ontwikkelen. En dan baan voor baan omwisselen. Is het voor de grensrechter ook makkelijker te onderscheiden dan dat lichter en donkerder groen. Hoeft de materiaalman ook niet meer zo zijn best te doen met het maaien, om dit verschijnsel te creëren. Ik vrees dat in 2022, als we in die zandoven voetballen, er iedere wedstrijd een andere grasmat ligt. Aan de ene helft de vlag van het ene land, en de andere helft de vlag van het andere land. En in de rust hebben de materiaalmensen een kwartier de tijd om het veld om te draaien. Nu alleen nog een bal uitvinden die op iedere kleur ondergrond te zien is.

    Wat een idioterie!

  2. IK vind een rood veld veel mooierr….maar dan niet het felle maar een beetje afgezwakte kleur.
    De kleur zou ik bij de prestatie plaatsen.
    De kampioen speelt op rood.
    De degradanten spelen op zwart.
    Toe maar ….maak er met zijn alleen maar een zooitje van.

    Waarom gaan we niet met zijn allen op een platform 2 meter boven de grond spelen.
    Wat is nu bij het voetbal nog belangrijk.
    Het wordt een speeltje van allerlei mafkezen met een hoop poen.
    We leven in een gekker wereld en het wordt iedere dag gekker maar ik doe niet mee.

  3. Je kan zeggen wat je wil, maar Pieter de Waard heeft toch weer mooi voor mekaar dat de NL voetbalwereld het al weer een week lang heeft over een voetbalclub waar iedere week krap 1.000 man op de tribunes zitten. Die man is een genie

  4. Wanneer is m dat eerder gelukt dan? Toch niet dat occupy gebeuren he? Want dat vond ik qua publiciteit wel meevallen. En wat vinden die krap 1000 man ervan dan? Als zij het ook een goed idee vinden, dan trek ik mijn bezwaar deels in. Blauw hoort in de zaal thuis en desnoods op een hardcourt tennisbaan, maar als de hele club (en niet alleen een publiciteitsgeile voorzitter/pr-man of wat voor functie hij ook heeft) zich hiermee wil onderscheiden, vooruit dan maar.

  5. tis geen kunstgras maar echt gras met een blaauwige kleur maar dan nog is het een vaag plan.

  6. Karrel_Laaglawaai

    Telstar was zo’n mooie cultclub. Nu erger ik me er bij vlagen aan.
    Ik weet nog goed dat De Graafschap weer eens op het oude vertrouwde niveau speelde en tegen Telstar moest. Vlak voor de thuiswedstrijd was er een speler overleden. Wij Graafschappers verleende medewerking aan de herdenking. Bij de uitwedstrijd werden we verwelkomd met een broodje frikandel. Na afloop werden we het stadion doorgeleid naar het supportershome. Waar het heel gezellig werd. Enige probleem was dat de busschauffeur van deze verplichtte combi (?) naar huis wilde.

    Come on Telstar, wordt weer normaal!

Geef een reactie

