DE VRAAG


Ook Allard maakt zich zorgen over de opstelling van Oranje. Die verdomde linksback, de matige Mathijssen, Klaas of Robin, Robin en Klaas, Van der Vaart, de fitheid van Appelvlaai. Ik kom er niet uit. Daarom heb ik besloten om elke sociale aangelegenheid aan te grijpen om de vraag te stellen. De vraag die leidt tot een discussie die vervolgens die hele sociale aangelegenheid domineert. Best fascinerend. Want een eenduidig antwoord is domweg niet te geven op: Welke elf zou jij opstellen als je Bert zou heten?

Het levert je overigens nu al een avondje herstelwerkzaamheden op bij je vriendin/vrouw. Dat terwijl het EK nog niet eens is begonnen. Want elke positie is discutabel en dus voer voor discussie. Eigenlijk zijn alleen Van der Wiel en Van Bommel bij iedereen onomstreden. De invulling van de andere posities fronst sowieso  een wenkbrauw of 6. Ongeacht wie je noemt. Natuurlijk gaan sommige jongens sowieso spelen (is dat zo? daar gaan we weer..), maar op welke positie is allerminst zeker.

Ik ga me daarom ook maar niet wagen aan de opstelling van Allard. Wel wil ik Voetblah als platform gebruiken. Niet om je opstelling achter te laten (dat doen ze maar bij vi en al die andere voetbalzones), maar om het resultaat van de vraag te beschrijven. Wat zeggen jouw vrienden en waarom? Wie is zeker en wie niet? En misschien nog wel het belangrijkste: Hoeveel dagen herstelwerkzaamheden heeft het je gekost? Allard hoort het graag.

4 Reacties op “DE VRAAG

  1. Ja leuk he, die voorpret. Zat eergisteren bij ons in de kantine en het ging voor de verandering eens niet over het Chopin of Bach. We hadden het erover wie er allemaal af gingen vallen. Jetro Willems kon sowieso niet mee, te jong. Anita is toch ook niet klaar voor de top. Siem de Jong is veelzijdig, maar nergens een expert, en zeker op die posities hebben we er ‘toch al genoeg’. Lens heeft nog niks laten zien in Oranje. Vlaar zou het ook niet gaan redden. Narsingh was toch ook een twijfelgeval, net als Luuk de Jong, Maher en Bouma.

    Toen kwam er iemand met de snuggere opmerking (en nee, ik was het helaas niet): ‘Jongens, ik weet het niet. Maar volgens hoeven er maar VIER af te vallen.’ Uiteindelijke conclusie: Luuk, Adam en Fredje gaan ‘gewoon’ mee.

  2. Stekelenburg lijkt me ook onomstreden.
    Ik neem toch aan dat Bouma gewoon afvalt.
    De elf van mij:
    Stekelenburg
    vd Wiel Heitinga Matthijsen Emanuelson
    Van Bommel Sneijder vd Vaart
    Van Persie Huntelaar Robben

  3. Oh ja, omdat Van Marwijk zo dom is geweest om Emanuelson thuis te laten mag ik hopen dat hij de ballen heeft om de enige echte back op te stellen; Willems. Waarschijnlijk wordt het een fiasco met Bouma.

  4. Oh ja, De Jong is een psychopaat die tegen de Pepe’s van deze wereld aanschurkt. Dat is Nederland onwaardig. Ik zou hem nooit opstellen. Van Bommel en bijvoorbeeld Wouters zijn/waren ook gemeen, maar ze kunnen ook voetballen en weten die agressie te behouden voor de juiste momenten.

Geef een reactie

