WEEKENDPOST: EK-koorts stimuleert innovatie!

Aansluitend op de post van gisteren: ook niet-commerciële partijen proberen een graantje mee te pikken van de EK-gekte. De internetverkoop geeft elke boerenlul de mogelijkheid om zijn afzetgebied buiten de dorpsgrenzen op te bouwen. Ze lanceren een website, creëren een ‘like me‘ button naar een Facebook-pagina en plaatsen ieder half uur een campagnetweet! De commercialisering van het voetbal heeft daarentegen ook een positieve kant. Het geeft mensen met een creatieve, ondernemende geest de kans om succesvol te zijn. De massale Oranje-koorts creëert een markt voor innovatieve producten.

Tijdens het WK 2010 ontstond er een totale rage met de Welpies. Maar het waren 3 jongelui die met de Vuvuzela een gat in de markt vonden. De grote bureaucratische multinationals, die duizenden euro’s besteden aan marketeers, werden afgetroefd door 3 studenten uit Lutjebroek, Appelscha en Oude Pekela. Dat voelt als Helmond Sport dat de Champions League wint!

Voor het aankomende EK is de voetbalhype bedacht op een eenvoudige verjaardag.  Zo’n feestje dat je liever overslaat. Met een plankje van stukjes kaas en worst. En te weinig stoelen. De ondernemer kijkt naar zijn zwager, die noodgedwongen met zijn achterwerk op een bierkrat is gezet. Die middag is de kratstoel geboren aan de Fiep Westendorplaan 268 te Zaltbommel. Het verhaal achter de innovatie maakt het product vaak nog aantrekkelijker. Zo zijn wij zeer benieuwd waar en hoe de MentalSuits  zijn bedacht. Gekopieerd naar de bediening van Café Wilhelmina tijdens carnaval in Eindhoven? Na een avondje doorhalen op de Veense kermis of om 5 uur ’s morgens in een café in Londen na de degradatie van Portsmouth? We kunnen er nooit ver vanaf zitten.

Ps. De vuvuzela is afkomstig van de website cnngo.com.

Advertenties

Een Reactie op “WEEKENDPOST: EK-koorts stimuleert innovatie!

  1. De oranjegekte hoort er tegenwoordig gewoon bij.
    Vroeger was dat inderdaad niet zo….nu wel.
    Allemaal commercie en allemaal inventieve geesten die wat bij willen verdienen aan de successen van het nationale voetbalteam.
    Voorwaarde is wel dat we blijven winnen.

    Ik vind die vreugde en uitwassen wel goed.
    Het is toch een mooi speeltje voor een volk dat geteisterd wordt door politieke strubbelingen en aanstormende bezuinigingen.
    Wie wil dan geen feestje?.

    Maar de oranjegevoelige producten moeten wel een beetje kwaliteit hebben.
    Die V-dresses van Bavaria vind ik wel okay.
    De Victory geeft inzage in een diep aangesneden decolleté.
    Dat er voor het merendeel geweldige prul op de markt wordt gegooid, deert niemand.
    Als ik mijn hond oranje spuit en ik loop door het park heb ik bekijks….origineel buurman.
    Dat een Duitser dat in Saarbrucken doet, levert hem minstens 3 kleuren op.
    Maar om de 4 jaar hebben we iets nieuws
    Heineken komt met shirt met rugnummers.
    Ze zijn al door de hele bende heen.
    Goed gedaan jochies.

    Maar ik geloof niet dat ik vanavond met een oranje shirt aan Nederland-Bulgarije kijk.
    Dat gaat mij net even te ver.
    Kijk je ziet dat mensen veranderen….de docent wordt weer leerling en de directeur wordt weer loopjongen.

    Misschien moeten we bij de EK’s van andere sporten ook zo fanatiek zijn.
    Ik verwacht dat bij de match tegen Duitsland gewoon half Nederland op scherp staat.
    Mooie sport….dat oranje voetbal.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s