WEEKENDPOST: De bedrijfsvoetbalpool

Gewerkt werd er gisteren nauwelijks meer, maar toch bloed zweet en tranen om die deadline te halen. Vrijdagmiddag 17h55. Voor vele collega’s de laatste kans om mee te doen aan de verplichte bedrijfsvoetbalpool. Met 5 euro sta je garant voor 3 weken spektakel bij de koffieautomaat. De kantinejuffrouw die net weet dat de bal rond is, de IT-programmeur die rennen iets voor dieren vindt, de projectmanager met drie dochters, de heren van Functioneel Business Support die een seizoenkaart hebben bij ORTEC Nesselande, de PMO die een dameskorfbalteam traint: allemaal willen ze meepraten over de wedstrijden. Het EK is begonnen, heerlijk!

Vannacht kwamen de eerste smsjes binnen! Gerard, doordeweeks goed voor 1.500 printjes en 200 multomappen, wilde mededelen dat hij gisteren bij het toilet nog had gezegd, dat de Polen niet onder de druk vandaan zouden komen. En Ria, uitstekend in het zetten van slappe koffie, die met haar Ria Strijders bovenaan staat in de pool na die uitslagen van gisteren. Het zijn zware tijden voor de echte liefhebber!

Het enige dat een echte voetballer kan doen, is zijn voeten laten spreken. En laat ik dat nou net morgen gaan doen. Met collega’s ga ik 10 miles lopen ten behoeve van het Fit ondanks Kanker project van het VUmc Cancer Center Amsterdam. En daar zal ik al degenen die mij met die cynische opmerkingen het leven de komende weken zuur gaan maken, die de werksfeer onprettig maken, die onze Linkedin-vriendschap op het spel zetten, ja die collega’s zal ik genadeloos afstraffen tijdens de Zuidas Run!! En ik sms ze allemaal zondag! En maandag plak ik mijn eindtijd op de koffieautomaat! Dat zal ze leren!

Jort Kelder is afkomstig van nufoto.nl

2 Reacties op “WEEKENDPOST: De bedrijfsvoetbalpool

  1. Mooi initiatief. Goed stuk ook (bezijdens dat het het goede doel promoot, waardoor een artikel altijd wel goed is).

    Eigenlijk zouden ze daar een pool voor moeten maken. Voor jouw eindtijd. Degenen die m tot op de seconde goed hebben krijgen de inleg terug, de rest naar het goede doel 😉

  2. Zeer herkenbaar en in meerdere opzichten doel getroffen!

Geef een reactie

