LAAT ME JE JOEKELOEKES ZIEN!

Inmiddels is bij menig Topklasser de voorbereiding begonnen. Allard vindt dat dus een mooie tijd: het weer is aangenaam, de velden liggen er lekker bij, de sfeer is ontspannen. En niet onbelangrijk, wat voor nieuw vlees hebben we in de kuip? Dit jaar heeft er bij ons een behoorlijke wisseling van de wacht plaatsgevonden. Op zich niet erg. Kunnen we weer bouwen. Maar ik maak me zorgen. Niet vanwege het niveau. Nee. Ik signaleer namelijk een trend die ik niet begrijp. Het aantal bedekte joekeloekesen neemt significant toe. Steeds meer jongens van begin twintig en jonger douchen namelijk met hun boxershort aan… Geloof maar dat geinige gup Gijp veel minder geïmponeerd was geweest als Ruud zijn gulle lid in de cabine had weggestopt.

Maar het is dus een vreemde gewaarwording. Kijk, voor onze Islamitische (of andersgezinde) broeders heb ik begrip. Als Allah de joekeloekes wil bedekken – Insha’ Allah, deo volente, amen. Maar tegenwoordig wordt de joekeloekes religie overstijgend bedekt. Oftewel, de plat Amsterdams sprekende linksback uit Diemen-Zuid staat ook rustig onder de douche te shinen met zijn Björn Borg aan. Net als onze nieuwe spits uit Voorschoten. Hij kiest weliswaar voor Calvin Klein, maar het idee blijft hetzelfde. En ik ben het dus zat. Wegwezen met die haarbanddragende tennisser en hobbit! Men moet kunnen zien of je links- of rechtsdragend bent! Douchen doe je nu eenmaal met je blote joekeloekes.

Onderweg naar huis confronteerde ik Diemen-Zuid met zijn toegedekte joekeloekes. Is er misschien een geloof in Diemen dat de joekeloekes wil verhullen? Of een florerende handel in boxershorts? Hij moest me het antwoord schuldig blijven. Hij wist domweg niet beter. Vanaf de E-tjes had ie in de kleedkamer al geen joekeloekes meer gezien. Want het gros was nu eenmaal allochtoon. Tja.. Wat doe je dan? Je volgt de meerderheid. En dat is eigenlijk nooit veranderd. Kan ik de beste man niet kwalijk nemen. Gelukkig gaf hij toe dat het eigenlijk nergens op slaat. Hij vindt zelfs dat hij een hele mooie joekeloekes heeft. Eentje die gezien mag worden. Vanavond staat er dus één blote joekeloekes meer onder de douche. Er is nog hoop.

2 Reacties op “LAAT ME JE JOEKELOEKES ZIEN!

  1. Fantastisch verhaal! De sociologie van het voetbalveld. Overigens ik zie het in de wereld van de basketbal alweer verdwijnen. Gewoon allemaal gelijk onder de douche.

  2. Alle nieuwe jeugdspelers die in mijn team komen krijgen 1 wedstrijd. Daarna stap ik op ze af, bij voorkeur onder de douche, om te vragen of ze moslim zijn. Als dat niet zo is vraag ik waarom ze in hemelsnaam met onderbroek aan douchen. Waarna ze eigenlijk allemaal zonder onderbroek douchen.
    Waanzin.

Geef een reactie

