EEN GEBROKEN BALZAK

In mijn zoektocht naar een onderwerp voor deze post besloot ik mijn telefoon te raadplegen voor een simpele zoekactie. Mijn initiële vraag: welke suggesties doet informatiemagnaat Google mij bij het intikken van de woorden ‘voetbal en …’? Ondanks dat google voornamelijk op de proppen komt met negatieve associaties (geweld, racisme, veiligheid en anti-Kunduz-coalitie, waarvan akte) was het een andere ‘voorzet’ die mij bijkans van mijn stoel deed donderen. In de top 5-suggesties op, en dat is belangrijk, mijn Iphone, gaf de monopolist op facts and figures te kennen dat ik wellicht geïnteresseerd zou zijn in ‘Voetbal en zwanger’ of ‘Voetbal en zwangerschap’.

Dat geeft dus aardig te denken. Weliswaar gebruiken mijn vrouwelijke huisgenoot en ik regelmatig elkaars digitale hulpbronnen, maar eerder dan tot dit moment was ik nog niet op de hoogte van haar interesse voor de voetbalsport, laat staan dat ik afwist van enige belangstelling voor zwangerschap. Ik had ook niets gemerkt van een opvallende focus bij het aanschouwen van Olvarit-reclames of een opverende reflex bij de mogelijke ontvangst van stapelkorting op verzorgende Zwitsal-producten.

Na voorzichtig informeren bleek geen van beide een actueel onderwerp voor een debat dat zelfs onder leiding van tien Frits Westers uit de hand zou zijn gelopen. Ze was geenszins van plan zich te hijsen in een voetbaltenue noch dat te combineren met een optische medicijnbal onder haar shirt. Wat er wel aan de hand is: ze is bang. Bang dat ik geen kinderen kan krijgen als hetzelfde gebeurt met mijn testikels als afgelopen weekend met het bovenbeen van Wayne Rooney, bang dat ik hersenletsel zal oplopen omdat een keeper in plaats van de bal mijn hoofd weg bokst en bang dat mijn been in de loop van het jaar een onherkenbare vorm gaat aannemen.
Waarom? Afgelopen zondag heb ik mijn debuut gemaakt voor DSS 4 te Haarlem. Dat is niveautje 4e klasse reserve… Daarom.

– De Google-Football mashup is afkomstig van www.scitechie.com

Frits Wester is zichtbaar in zijn Hum(mel) op www.nationalesportweek.nl

4 Reacties op “EEN GEBROKEN BALZAK

  1. Leuk stukje! Maar of ik mijn ‘vrouwelijke huisgenoot’ zich zou laten bemoeien met mijn edele voetbalsportdelen..?

  2. En dat is één nog 12 wedstrijden te gaan!!!

  3. Gevaarlijke sport, dat voetbal. Goede vriend van me is er een vinger door kwijt geraakt. Succes bij DSS!

Geef een reactie

