WIJ CARNAVALVOETBALLERS: Björn van der Doelen

bjorn
En hop…  Reeds bij de tweede editie van onze rubriek Wij Profvoetballers’ gooien we het concept volledig te grabbel. Niks geen prijsvraag, niks geen mystery guestwriter. Maar het is dan ook Carnaval en dan doen we allemoal un bietje gek, niewoar?!

bjorn2Aanleiding voor onderstaande gastbijdrage was de woensdagpost van Kalusha over Björn van der Doelen en zijn carnavalshit. Samenvattend: na een voetbalcarrière die gekarakteriseerd kan worden als een vicieuze cirkel, lijken ook Björns zangstrapatsen eenzelfde lot beschoren. En inderdaad ‘Mee Confetti in oew reet’ is ontegenzeglijk een eindpunt der ambitie, al zijn er altijd grotere dieptepunten in het genre te vinden (zoals hier).

Maar daarmee was de kous niet af.  Björn bleek de flauwste niet en reageerde via de mail vrolijk vilein op de ironische woorden van Voetblah. En daarin zagen wij direct een nieuwe kans voor de rossige Brabander om uit het slop te geraken. Als stukjesschrijver, columnist of voetbalblogger lijkt een grote toekomst voor hem weggelegd! En daarom laten we Björn vandaag graag debuteren bij een bescheiden clubje op het internet. Voetblah als het FC Eindhoven van de voetbaljournalistiek. Hier kan hij rustig bouwen aan zijn portfolio, om vervolgens ook een keer de opwaartse beweging van een progressieve loopbaan  te ervaren.

Nb. Het is zeer aanbevelenswaardig om eerst de bijdrage van Kalusha te lezen, alvorens u zich aan Björn waagt.

Lieve Paul,

Ik heb je column gelezen en ben toch wel een beetje overstuur… Alaaf zeggen we nl niet hier in Brabant, dat doen ze in Limburg..

Verder heb ik erg van je column genoten. Vooral van het woord “emballeren” was ik erg onder de indruk ;-). Muzikaal “huzarenstukje” snapte ik daarentegen niet helemaal.Volgens mij moet dat muzikale “huzarensalade” zijn..Maar goed..

Ik ben er erg trots op dat je me vergelijkt met mensen als John Lennon en Bob Dylan… Al vind ik Lennon toch wel ietwat overschat. Desalniettemin, dank!

Ik zou je ook heel graag ontmoeten. En het hebben over wat jou zoal bezig houdt in dit (hier zou ik dan heel graag een mooi indrukwekkend bijvoeglijk naamwoord willen, maar dat laat ik aan jou over.. )… leven…

Je mag me altijd bellen al is de kans groot dat ik niet opneem omdat ik net een dutje aan het doen ben.. of een vakantie aan het boeken danwel op vakantie aan het zijn ben.. (oei die laatste zin klopt volgens mij niet helemaal, maar dat wil je me vast wel vergeven kleine, ondeugende Nabokov van me ;-)….)

Nou goed, ik hoop snel wat van je te horen en meer werk van je te lezen! (deze column was in ieder geval al heel veelbelovend!)

Oh en ook bedankt dat je de link van de videoclip van “confetti” in je column hebt gezet!! Ik verwacht nu wel dat we de 100.000 kijkers (of “viewers” met een duur Engels woord ;-)…..) gaan halen.

Maar dat moet met de vele lezers die je hoogstwaarschijnlijk hebt geen probleem gaan zijn. Hey succes tijger! (Al is jou succes wensen net zoiets als water naar de zee dragen, hahaha. Vat je hem? Vast wel hè? ;-)….).

Liefs,
je Björn

hi hi, leuk dit!

3 Reacties op “WIJ CARNAVALVOETBALLERS: Björn van der Doelen

  1. Wat een geniale reactie van deze voormalige frontsoldaat tussen de lijnen! Zo ongecompliceerd, onverschrokken en bijna banaal als de rossige ruwe bolster opereerde tussen de lijnen en met deze carnavalskraker, zo fijnzinnig vilein pareert hij deze ‘aanval’.

  2. Zeswerf hulde!

  3. Pingback: VERKIEZING VOETBLAH-PERSOONLIJKHEID 2013 |

Geef een reactie

