DE VI-TAPES

WEEKEND-mazuroVoetblah wist beslag te leggen op de tape van het telefoongesprek dat Johan Derksen gistermiddag voerde met Wilfried Genee over het voortijdige  vertrek van Derksen uit de VI TV-uitzending van donderdagavond jl. Hier volgt de letterlijke weergave van het gesprek.


– Hallo Genee, pedante lul, hoe gaat het ermee?

– Hey verwaande ouwe zak, ben je weer een beetje afgekoeld?

– Ha ha, zelfs mijn vrouw was ervan geschrokken. Die was bang dat ik eerder zou thuiskomen. Maar ik heb gewoon effe wat langer en harder aan  m’n sigaren getrokken.

– Sjonge jonge, ik dacht echt effe dat je het werkelijk meende.

– Nou, dat was eigenlijk ook wel zo. Maar nu het toch gebeurd is, kunnen we het net zo goed meteen uitbuiten, niet dan?

– Ja natuurlijk, topidee zeg! Goed voor de kijkcijfers ook! Dus je bent er weer gewoon vanavond?

– Zeker weten. Alleen al om te zien of ik wel of niet kom opdraven, zitten er drommen aan de buis gekluisterd.

– Ja, dat denk ik ook. En dan zijn er natuurlijk ook nog heel wat van die snuiters die hopen dat we weer in de clinch of misschien wel op de vuist gaan.

– Precies. Kunnen we ook doen natuurlijk. Even jouw blaaskaakbekkie verbouwen. Of leggen we het er dan te dik bovenop?

– Ik vrees van wel. Laten we ons maar een beetje gedeisd houden, we hebben voorlopig de zaak weer genoeg opgeschud.

– Nou en of! Wat een ophef, zeg! Mijn complimenten, Genee, ook al weet ik dat je er alleen maar nog arroganter en irritanter door zal worden.

– Ha ha! Dat mag jij zeggen, eigenwijze klootzak. Je zult het nog 4 jaar met me uit moeten houden, Johan.

– Ja, daar word ik ’s nachts wel eens zwetend wakker van. Mijn vrouw denkt dan dat ik een nachtmerrie heb over de gedachte nog 4 jaar met haar door te moeten brengen.

– Nou, als ik jouw vrouw was, zou ik dezelfde nachtmerrie hebben, maar dat geheel terzijde.

– Als ik jouw vrouw was, zou ik nooit voor 4 jaar hebben bijgetekend. Maar dat overigens ook geheel terzijde.

– Zo ken ik je weer, Johan. Maar vanavond doen we dus alsof er niets meer aan de hand is?

– Nou niets.. Als het over mij persoonlijk gaat, krijg je me niet boos jongen. Maar je moet natuurlijk niet aan mijn jongens en journalistieke integriteit komen. En jij moet bij je karaoke-leest blijven en niet ineens de onderzoeksjournalist gaan uithangen.

– Daar gaan we weer Johan. Dan zeg ik dat jij als voetballer heel wat beter kon incasseren. Maar als we vanavond er weer over beginnen, dan loop ík misschien wel boos de studio uit, ha ha!

– Niet doen jongen. Je komt toch nooit meer over mij heen. We lullen ons er wel weer uit. We hebben dit vaak genoeg gerepeteerd, toch?

– Oké. Gijp die gooit er verder wel wat homo-grappen in over Gordon, kleedkamer, bukken en zo. En met Biesheuvel op het boekenbal zal-ie ook wel raad weten.

– Juist. En ik heb nog wel een mooie over Van Bommel, Maaskantje en vuile homo. Dat gaat erin als zoete koek, ha ha!

– Zo is dat. Dan nog een beetje stoeien en ginnegappen met Bossie en de uitzending kan niet meer stuk.

– Nou, tot vanavond dan, pedante pik.

– Tot straks, ouwe grombeer.

3 Reacties op “DE VI-TAPES

  1. Ja…Om te lachen dames en heren.

  2. Zielige vertoning, ben al lang geleden afgehaakt. Hier mooi neergezet en neergesabeld. Maar het kijkvee smult ervan, waardoor het vrees ik alleen maar dubieuzer en wansmakelijker wordt.

  3. En zo was het.
    Genee en Derksen en hun verhouding.
    Ze moeten samen dat programma maken en daar hoort ruzie niet thuis.
    IK vind het wel dapper van Wilfred Guinee dat hij het durft op te nemen tegen Johan Derksen.
    Als ik 2 minuten met die man praat heb ik nog meer ruzie.
    Wat zou ik die arrogante, pedante vent de oren wassen cq neersabelen.
    Derksen is een vakman maar zijn karakter deugt niet.
    Eigenwijs is een te zachte omschrijving.
    In zijn positie als hoofdredacteur van VI moet hij andere eigenschappen hebben.
    Hij hoeft niet altijd zijn opvatting neer te leggen op het bordje van een ander.
    Er is blijkbaar maar een wijsheid en dat is die van mijnheer Derksen.
    Zijn geraaskal heeft niets met discussie te maken.
    Zijn beschrijving van mensen bestaat uit het beledigen tot op het bot van mensen.

    Dat Van Gaal in zijn ogen niets voorstelt, weten we al lang.
    Ik vind voetbalprogramma’s normaliter interessant maar VI kijk ik nooit meer.
    Die druipsnor en dat Beatle lang haar heb ik al te veel gezien.
    Het gedrag van Derksen zorgt er voor dat vele liefhebbers niet meer kijken.
    De redactie van RTL moet Derksen weghalen en er een echte kenner neerzetten.
    Gijp mag wel blijven/Kraai is gek en Boskamp lust altijd en overal wel bitterballen.
    Zet er Gullit neer.
    Of John Bosman.
    Een trainer mag ook….Gert-Jan Verbeek of Ron Jans.
    Mario Been/Henk Fraser/lezer mag naam invullen.

    Jammer dat die Derksen weer terug is.
    Ik zag die gekleurde schoenen…..ik geloof groene en ik wist weer genoeg.
    .

Geef een reactie

