AANKONDIGING: 18 MEI 2013 = VIJF JAAR VOETBLAH !!

dinsdag-mrvoetblah

“Als Winston Bogarde aan ecovliegen had gedaan, dan waren we nu van het klimaatprobleem af geweest.” (18 mei, 2008)

Er zijn slechtere zinnen om een tegendraads voetbalblog mee af te trappen. We vermelden de zin dan ook met trots, gekoppeld aan de aankondiging dat we weldra vijf jaar bestaan. In deze periode hebben we grofweg 5 x 12 x 25 = 1500 kritische, knipogende, en/of opiniërende stukjes op u, trouwe lezer, afgevuurd. Elke weekdag om 9.00 uur vers en ieder weekend, afgewisseld met een voetbalfilosofisch rubriekje hier, een Johan Modaal daar en een beklijfblogje kant en klaar; we presenteerden u een heus voetbalfeuilleton voorwaar; we brachten een bezoekje aan Wamberto in het Vlaamse Berlaar en organiseerden een hommage aan Abe ‘de snor’ van den Ban bij wijlen HFC Haar(lem). Allegaar met kaviaar.

Maar bovenal zijn we voetballers. We zitten in het weekend niet in het stadion met Ajax-, NEC-, Telstar- of AGOVV-sjaal; we spenderen onze woensdagavonden niet aan interviews met de linkshalf van NAC. Dan zijn we te vinden op veld 3 van De Duinwetering of veld 1 van Sportpark Drieburg; als linkshalf van DSS 3, rechtsbuiten van DVVA 13 of keeper van Benschop 1. Op kicksen ontstaat het onderwerp, onder de douche wordt dit op urgentie getoetst en in de kantine ontvouwen zich de contouren van een post. Voetballers die schrijven over voetbal. Dat is Voetblah.

Maar genoeg eigengegeil voor nu. Wat gaan we doen om het eerste lustrum van Voetblah passend te vieren? En wanneer gaat dat allemaal plaatsvinden? Na ampel beraad is de keuze  gevallen op een drietrapsraket die omvat waarvoor we staan.

1. Het groot Dictee der Nederlandse Voetbaltaal
Vrijdag 24 mei @ Soccer Rocker Literatuurfestival
Wist jij hoe je ‘Balázs Dzsudzsák’ spelt, voordat hij in deze zin werd opgetekend? En dat ‘catenaccio’ wordt gespeld met één ‘t’ en dubbel ‘c’? Word dan de eerste niet-Vlaming ooit die een Nederlands dictee op zijn naam schrijft. 

2. Wereldgoal in de kast
Zaterdag 25 mei @ Soccer Rocker Voetbalfestival
Heb jij ooit een wereldgoal gemaakt, maar stond de camera uit? Voetblah geeft je de kans jouw doelpunt alsnog te vereeuwigen voor het nageslacht. Niet door het doelpunt een beetje knullig na te gaan spelen, maar door het de lyrische beschrijving te geven die zo’n moment van pure schoonheid verdient.

3. Avant Garde Cup
Zaterdag 29 juni @ Sportpark Drieburg
Er wordt veel over gepraat, maar wij doen boter bij de vis. De Avant Garde Cup is een toernooi met spelregelvernieuwing. Doordribbelen na een overtreding, tijdstraffen, twee scheidsrechters, intrappen etcetera. Vier deelnemende clubs (onder meer vv Noordwijk en Swift) die uitmaken wie het beste is voorbereid op de voetbalpraktijk van de toekomst. FIFA, UEFA, KNVB, kijkt u met ons mee?

Houd Voetblah in de gaten voor meer info, persberichten en updates!

7 Reacties op “AANKONDIGING: 18 MEI 2013 = VIJF JAAR VOETBLAH !!

  1. Van harte gefeliciteerd!

    Hiep Hiep Hoera! Hiep Hiep Hoera! Hiep Hiep Hoera!

  2. Jongens een feest van Voetblah.
    Daar moet ik bij zijn.
    En niet alleen bij zijn maar een prominent aandeel in leveren want dat heb ik die jaren toch wel geprobeerd.
    Dat voetbaldictee is op maat gesneden…kom maar op met catenaccio en Dsudzak.
    Dat Evander Sno niet wordt opgenomen is niet meer dan sneu.
    Het beschrijven van mijn eigen wondergoals(gewoon en eigen) wordt problematischer.
    Ik heb in mijn rijke carrière echt wonderschone goals gemaakt tegen gerenommeerde tegenstanders.
    Hein Meurs moet zich een eigen goal nog kunnen herinneren tegen Gestelse Boys.
    Vanaf het halfveld lobde ik een terugspeelbal over de vergeefs graaiende Heinz van Gerwen.
    De Boys werden daarna kampioen en ik vond een enveloppe met 330 gulden in de brievenbus van de Groenschool waar ik toen nog werkte(tegenover Gestelse Boys gelegen).Dat zorgde voor geruchten in het Veldhovense circuit.

    BEAUTIES
    Rood-Wit 7 tegen Netersel 3 onder barbaarse omstandigheden.
    Wind, regen, de bal dwarrelde en was een speelbal van de wind en van mij
    Vanaf onze helft ruimde ik de bal ouderwets op zoals ik dat kon.
    IK draaide me om en zag in een flits een juichende leider Paul Peeters.
    Krijg nou wat.
    Door de wind gedragen dook het lederen vaartuig boven in de kruising.
    Geen driewerf applaus maar echt alle spelers(ook die van Netersel) gingen op de knieën.

    Ter afsluiting van een imposante carrière.
    De allermooiste bewaarde ik bij de veteranen en wel tegen PSV.
    Met deze treffer sloot ik mijn carrière af.
    Op nog spiksplinternieuwe schoenen waar ik nog geen treffer mee gemaakt had, werd het oordeel geveld over Willy Jansen en consorten.
    Er zou nog heel veel over gesproken worden.
    Zo’n goal past niet bij mij/een subtiele treffer. wonderschoon a la Dennis Bergkamp. Ik was de noeste werker, de mandekker, de keiharde man van de genadeloze slidings en tackles die niet zo nauw keek.

    In een latere editie beschrijf ik dit proces tot in details.
    Samengevat….ik krijg de bal een 22 meter van de vijandelijke goal aangespeeld.(kan ook 30 meter zijn)
    Aanname is links en ik leg hem voor mijn rechter en met een geweldige,klimmende curve zeilt het speeltuig richting de rechter kruising boven de handen van de graaiende portiera.
    De open monden van verbazing van toeschouwers en alle spelers zijn veelzeggend….dat hij zo’n doelpunt kan maken.
    Juist, ja hij.
    Onderschatting daar houd ik van.
    Meer dan een noeste werker en een fervent schoffelaar en kuitenbijter.
    Was getekend voor dit voorschot.

    De enige echte Veldhovense Trapatoni

    .

    • Wil je er echt bij zijn (dictee + wereldgoal in de kast) Trapatoni, dan moet je 24 en 25 mei in A’dam zijn, DVVA Sportpark Drieburg. Op de linkjes klikken voor uitgebreide informatie. Kom je ook eens de deur (Veldhoven) uit. 😉

  3. Nou, nou, nou de deur uit.
    Alsof ik zo wereldvreemd ben.
    Vertrek morgen weer voor een week Italia oa Brescia/Milaan en Riva del Garda.
    Wie moet er nu de deur uit of het land uit?

  4. Pingback: PERSBERICHT: Voetblah.nl bestaat vijf jaar! |

Geef een reactie

