MAASSEN EN VAN AERLE MAKEN PSV KAMPIOEN

kalusha

Mijn roodwitte PSV-hart werd dit seizoen weer danig op de proef gesteld. Na vervelende incidenten (het relletje van Lens, het knappende peesje van Pieters en Van Bommel die Joey van den Berg aanzag voor Robbie Rogers) had ik het op maandagochtend bij de koffieautomaat meermaals zwaar te verduren. Als ook de resultaten achterblijven, sta je machteloos in iedere voetbaldiscussie. Tot overmaat van ramp zijn mijn collega’s en ik niet vies van een weddenschapje of voorspellinkje. Dit seizoen heeft PSV me drie broodjes carpaccio gekost, een portie kibbeling en om en nabij de veertig euro.

Stinga,Ovidiu

PSV is PSV niet meer, aldus de insiders. De oorzaak schijnt te liggen op de Herdgang. De sfeer is weg. En daarmee die ‘typische PSV-identiteit’. Een half uur na de training is het ijzingwekkend stil op het Eindhovense sportcomplex. Het enige geluid komt van een snikkende Liesbeth van Kemenade, die weer eens een onaangeroerde schaal broodjes in de kliko gooit. Met weemoed denkt ze terug aan de jaren waarin er nog gelachen werd op de Herdgang. Gilles de Bilde scoorde ooit zeven strafschoppen op rij met een emmer kartoffelsalade op zijn hoofd. Ovidiu Stinga stouwde eens zijn mond vol met regenwormen en riep: “Wie bien iek? Johann Vogel!” Lachen. Voetbalhumor. Sfeer. De huidige spelersgroep zit een halfuur na de training al lang en breed thuis achter de Xbox of in de kappersstoel bij Hanni Hanna.

Zaterdag zag ik gelukkig weer eens een stukje onvervalste PSV-sfeer. Weliswaar niet op de Herdgang, maar daardoor niet minder weldadig. Met minimale middelen (een dweilorkestje, een megafoon, aan elkaar getapete vuilniszakken en wat flessen bier) en twee PSV-coryfeeën (Berry van Aerle en Theo Maassen) was PSV gewoon weer eventjes PSV. Hopelijk heeft Marcel Brands goed opgelet. Mike van der Hoorn en Jeffrey Bruma, PSV heeft ze helemaal niet nodig. Haal dat dweilorkestje naar de Herdgang, zet Berry en Theo achter de bar en de sfeer is binnen no time terug. En ik zet volgend seizoen mijn geld gewoon weer op PSV.

– De foto van Ovidiu Stinga, die kleine doerak, vonden we op Yaoheng.info

Geef een reactie

