DENNIS ROMMEDAHL ZIT ONDER DE PLAK

cardoso

Een Deen is een graag geziene gast in het Nederlandse profvoetbal. Scandinaviërs doen het sowieso goed in Nederland. Men zegt dat het komt door de geringe cultuurverschillen en het, mede daardoor, goede aanpassingsvermogen van de Noorderlingen. Logisch ook, de stap naar Diemen of Spijkenisse is makkelijker te zetten vanuit een buitenwijk van Oslo, dan uit de favela’s van Rio de Janeiro. Toch is ook de allergrootste Scandinavische Nederlander een bepaalde verknochtheid aan het vaderland niet vreemd.

RommedahlJuist daarom is de terugkeer van Dennis Rommedahl op de Nederlandse velden zo opvallend te noemen. Voor de Deense vleugelflitser leek in 2011 de spreekwoordelijke cirkel rond. Toegegeven, de vele jaren bij onder meer PSV en Ajax hadden hem zelfs een Nederlandse – wat heet Veldhovense! – levensgezellin opgeleverd, maar na omzwervingen in Engeland en Griekenland leek een terugkeer naar Denemarken niet meer dan logisch. “Ik ben een Viking,” liet Dennis in 2010 al op niet mis te verstane wijze blijken.

Waarom kiest de man, die de Kroon boven de Euro verkiest, die liever Wienerbröd naar binnen schuift dan een moorkop en die met liefde de auto pakt voor een stapel typisch Scandinavische producten  van IKEA, er dan in godsnaam alsnog voor ‘zijn’ Denemarken op 34-jarige leeftijd alsnog de rug toe te keren en (terug) de wijk te nemen naar de Langstraat aan de Bergsche Maas? Waalwijk dus. Maar da’s logisch.

“Ik vind het belangrijk dat ik na mijn actieve carrière wellicht een andere functie bij RKC kan vervullen.” Ik geloof er niets van dat Viking Rommedahl oprecht zijn tweede leven wil beginnen op een plek met zo’n lage IKEA-dichtheid. “Thuis is mijn vrouw Wendy de baas over de afstandsbediening,” het bleken drie jaar geleden al ware woorden. Niet Dennis, maar Wendy heeft de broek aan in Huize Rommedahl.

– De foto van Dennis ‘Moorkop’ Rommedahl komt uit de Panorama

Een Reactie op “DENNIS ROMMEDAHL ZIT ONDER DE PLAK

  1. RKC heeft een gelouterde speler aan Rommedahl en de Deen kan nog een jaar lekker voetballen bij een rustige club met een rustige trainer.
    Nu……beide partijen zijn tevreden.
    Ik vind het ook opmerkelijk, een speler van naam en faam naar een kleurloze club uit Waalwijk.
    Waar begin je aan Rommedahl?

    En geloof maar die snelle draver van weleer is het niet meer.
    Hij doet alles op halve kracht dus RKC verwacht niet te veel van deze 3e hands Deen.
    Het kom wel eens tegenvallen.
    Ben heel benieuwd naar zijn acties en zijn rendement.
    Voor hem kies je een goede jeugdspeler en nu zit je met een veteraan.
    Dat is in mijn ogen geen beleid.

    Je bouwt met Rommedahl niets op.
    We zullen zien/ik hoop dat het een goede greep is maar ik sceptisch.
    Ik blijf een voorstander van het inpassen van jeugd.
    Rommedahl moet gewoon naar het bejaardentehuis in Arhus gaan en daar de planten water geven.
    Zijn carrière is voorbij…..die moet je niet kunstmatig verlengen.

Geef een reactie

