SNEIJDER CLAIMT AANVOERDERSCHAP!

allardimages-1“Vind je echt dat ik moet gaan?” Yolanthe kijkt haar man aan. “Ja Wes. Ik denk echt dat dit goed voor je is.” “Maar dat kan ik toch niet maken? De mensen verwachten dit niet van me. Ik denk dat het geen slimme zet is.” “Lieverd, juist daarom is het een briljante zet. Jij moet de boel daar gaan leiden. Ze hebben je nodig. En ik weet dat je het kan. Het zit in je, ze zullen je volgen.” “Hmmm, ik weet het niet. Het is wel een mooi podium  om aan de bondscoach te laten zien dat ik er inderdaad nog ben. Dat ik wel de leider ben die hij zoekt. En Van Persie zou deze move nooit maken.”

Wesley loopt naar zijn kamer en begint zijn spulletjes te pakken. Hij is vastberaden. Dit wordt de ommekeer. Hoe langer hij erover nadenkt, des te meer overtuigd hij raakt. Even is er de twijfel wat hij aan moet trekken. Maar dan weet hij het. Een grijns verschijnt op zijn gezicht. Ja, dit past precies bij het gevoel wat hij wil overbrengen. Stoïcijns loopt hij terug de woonkamer in. Hij voelt de spanning in zijn lijf. Het WK van 2010 spookt door zijn hoofd. Dit is diezelfde spanning. Dit voelt goed. “Yo, ik ga. En ik ga alleen. Je hebt me altijd gesteund, maar dit is iets wat ik alleen moet doen. Ik bel je als ik er ben.” En weg is ie.

De dag erna plof ik op de bank na een lange dag werken. Schoenen uit, tv aan. Het journaal opent met de kop: Wesley Sneijder: Breaking News. Ach, denk ik, de beste man gaat naar Chelsea. Maar niets is minder waar. Achter de nieuwslezer verschijnt een foto van Wesley getooid in het Oranjeshirt nummer 10. Hij heeft rode strepen op zijn gezicht. Zie ik het goed? Ik knipper met mijn ogen. Is dat Wesley Sneijder op het Taksimplein? Ik zie hem uithalen naar een politieagent. Zijn blik is nog nooit zo scherp geweest. Zijn schare volgelingen – op Twitter na – nog nooit zo groot. Wesley is eindelijk de leider die hij wil zijn. Op datzelfde moment besef ik, zittend op mijn bank, dat diezelfde Sneijder ons in 2014 wereldkampioen gaat maken. Eindelijk.

– de foto van José en Wesley vonden we op http://www.voetbalzone.nl

2 Reacties op “SNEIJDER CLAIMT AANVOERDERSCHAP!

  1. Geweldig!
    Al zou alleen het laatst geschrevene maar wáár zijn…….

  2. IS HET DIE DRUKTE ALLEMAAL WAARD?

    Of Snijder nu aanvoerder is of Van Persie.
    .Maar blijkbaar vinden die 2 het wel belangrijk.
    Dit is net iets om ruzie te krijgen in een ploeg die naar Brazilië moet.
    NU staan de neuzen redelijk in dezelfde richting en nu dat gezeik over die band.
    Snijder voelt zich bestolen en Van Persie is in de zevende hemel.
    Geloof maar niet dat van Persie in de finale 2014 Nederland-Brazilië de bal krijgt van Snijder.
    Die schiet hem nog liever over.
    Ego’s, ego’s en nog eens………………………………..

    De band hadden ze nooit uit moeten vinden.
    Speel dan liever een wedstrijd zonder aanvoerdersband.
    Maar je zou een poll kunnen houden wie de beste aanvoerder is?
    Wedden dat ze die 2 niet kiezen.
    Robben is de beste aanvoerder.
    Met Robben als aanvoerder winnen we in 2014 de wk.
    Let op.
    Ik had in 1988 ook voorspeld dat Nederland met 2-0 van Rusland zou winnen.

Geef een reactie

