HARRY VERMEEGEN, IK KAN ER NIET TEGEN

kalusha

De jaren 2000 – 2007 waren de meest onbekommerde van mijn leven. Als student maakte ik honderden liters bier soldaat en vulde ik mijn dagen met zinderende PES-toernooien met mijn huisgenoten. Sporadisch afgewisseld met een verplicht hoorcollege of het bakken van een wentelteefje. Ik maakte me niet druk, want och, waarom zou ik? In een zuchtend en krakend studentenhuis, een bacteriënbom waar infecties en SOA’s welig tierden, genoot ik van alles wat ik NIET had. Geld, hygiëne, een degelijke fiets. Maar bovenal Harry Vermeegen. Niets is zo verrukkelijk als het gemis van Harry Vermeegen.

HarryErgens in de zomer van 2006 had de branieschopper blijkbaar een programmaatje bij de TROS, maar dat is godzijdank aan mij voorbijgegaan. Naar die zender kijk ik immers niet meer sinds het overlijden van mijn Bananasplit-held Ralph Inbar. Twee jaar later kon ik echter niet meer om Harry Vermeegen heen, nadat de schreeuwlelijk door SBS 6 was aangesteld om allerlei itempjes rond het Nederlands Elftal vol te blèren. Waar mijn collega-scribent smult van Harry’s babbelguigjes, wekken ze bij mij vooral agressie en branderige jeuk op. Ik heb dan ook drie vragen voor Harry Vermeegen: Waarom niet gewoon praten in plaats van schreeuwen? Waarom dat hoofd zo onwaarschijnlijk dicht op de camera? En waarom een handgebaar bij ieder woord dat je strot uitkomt?

Fan of geen fan, feit blijft dat je als voetbalvolger niet om Harry Vermeegen heen kunt. De keffer krijgt keer op keer een nieuw programma aangeboden, dus klaarblijkelijk is er een markt voor schreeuwende ADHD-bejaarden met ronde blauwe brilletjes. Sterker nog, Harry plaatst sinds drie weken regelmatig filmpjes op Youtube en die worden nog goed bekeken ook! En door menigeen geretweet en gedeeld bovendien, zodat ik zelfs op de social media niet meer veilig ben voor Harry. Ben ik dan echt de enige die zich stoort aan die man? Neen, zo viel mij op. Sinds eergisteren neemt hij zijn filmpjes op in de huiskamer, terwijl hij eerder altijd in de tuin stond te schreeuwen. Klachten uit de buurt gekregen, dat kan niet anders.

Geef een reactie

