BREAKING NEWS: RENÉ VAN RIJSWIJK IS KAAL

kalusha

Er is niets zo veranderlijk en wispelturig als de voetballerij – vrouwen even buiten beschouwing gelaten. De held van vandaag is de schlemiel van morgen en vice versa. Gelukkig hebben we een aantal niet te verdelgen vastigheden waarop we altijd terug kunnen vallen: Louis van Gaal heeft het aan de stok met Hans Kraay jr., Género Zeefuik zeult iets te veel pondjes mee en van de Duitsers heb je pas gewonnen als ze in de bus zitten. En de meest feilloze werkelijkheid van allemaal: René van Rijswijk heeft een staart.

rijswijkRené van Rijswijk was voor de Panini-sparende voetballiefhebber een heerlijk consequente factor. Tijdens de jaren ’90, waarin onze plakboeken ineens gevuld werden met rare, exotische types als Aurelio Vidmar, Antti Sumiala en Mamadou Zongo, was de paardenstaart van René van Rijswijk een baken van rust. Ieder jaar was zijn plaatje hetzelfde: zelfbewuste blik, stoppelkin en een goeie bos hardrockslierten in de nek. Ieder jaar weer. Dat wist je gewoon, die zekerheid had je. Waar zijn ‘zusjes’ Marcel Koning en Patrick Pothuizen heel lafjes voor een steeds maatschappijvriendelijker kapsel kozen, bleef René van Rijswijk stug vasthouden aan zijn principe ‘Ik ben toch niet gek? Hup, staart in die nek!’.

Groot was mijn ontzetting toen ik onlangs zijn naam even googlede. Ik kwam terecht op de website van de voormalig rechtsbuiten en zag tot mijn schrik dat René zijn paardenstaart aan de wilgen heeft gehangen. Wat heet! De man is hartstikke kaal! Naar het schijnt al sinds 2008 zelfs. Hoe kan het dat ik dit nu pas hoor? De Nederlandse media gooien ons dood met de ex-scharreltjes van Sylvie, maar dit écht relevante nieuwsfeit is volledig aan het journaille voorbijgegaan. René van Rijswijk heeft geen staart meer… Ik kan het maar moeizaam geloven en worstel met tal van vragen. Was hij die verdomde klitten beu? Dat almaar verstopte doucheputje? Had hij gespleten haarpunten, hardnekkige hoofdluis of roos? René van Rijswijk heeft nog niet gereageerd op mijn interviewverzoeken, maar ik ga dit tot op de bodem uitzoeken. De onderste steen moet boven. Ik houd u op de hoogte.

– We vonden het plaatje van René van Rijswijk op Linkeballen.nl.

3 Reacties op “BREAKING NEWS: RENÉ VAN RIJSWIJK IS KAAL

  1. In de jaren ’90 heb ik deel uitgemaakt van een publiek dat ‘lekker wijf, lekker wijf’ naar Van Rijswijk scandeerde. Die tijd is voorbij.

  2. Hahaha ook die zusjes van NEC, veel langhaarders remember Agassi compenseren hoe hun kaalworden DNA zo lang het kan….ja ik ben ook kaal, heb t ook geprobeerd maar met 27 wist ik het , ga dit niet winnen….opa Lammert de moedige stoere principiele dorpsmid verzetsheld had een klatse als zun oudste zoon en opvolger..ik dus ook..sinds ik kaal ben hek veel meer sjans, benk way chiller want ben niet meer zo met hair en looks bezig…..

Geef een reactie

