GEZELLIG OP SCHOOLREISJE MET AJAX 1

kalusha

Het moet vanavond in Barcelona helemaal anders, vindt Niklas Moisander. “Ik heb het zelf niet meegekregen, maar vind het een beetje knullig dat de spelers voor de wedstrijd tegen Real Madrid foto’s en filmpjes van Bernabéu maakten. Dat moet je niet doen. Natuurlijk mag je genieten van de sfeer, maar je mag niet als schoolkind daar staan.” Ik denk dat de Fin gelijk heeft. Het Vermeerschoolreisjesgehalte lag dan ook behoorlijk hoog bij uitwedstrijden van de Amsterdammers. De redactie van Voetblah wist onlangs de hand te leggen op het dagboek van Kenneth Vermeer, waarin hij onder meer schrijft over de uitwedstrijd tegen Borussia Dortmund. Twee ontluisterende passages:

“Yes Dortmund, we zijn er! De busreis was echt supervet. Hebben heel lang Potje Met Vet gezongen, tot het 67e couplet!!! Ik wilde eigenlijk naast Daley, maar die had al afgesproken met Toby. Dus toen ging ik naast Kolbeinn. Dat was ook leuk, want Kolbeinn had een megagrote snoepzak meegenomen. We deden het spelletje wie er de meeste zure matten in zijn mond kon. Kolbeinn had er 14 maar ik was master en had er 19. Daarna waren we allebei misselijk, dus toen moesten we voorin zitten en naar buiten kijken om niet te kotsen. De trainer had Jumanji opgezet, maar daar hebben dus niks van gezien. Dat vind ik wel jammer. Ik mocht nog wel een mop vertellen door de microfoon en dat was heel leuk.”

Jumanji“Zo, weer terug in Amsterdam. Wat was het gaaf hee! We hebben wel verloren, maar dat geeft niks zei de trainer. We kregen allemaal een Bratwurst. Dat was heel lekker, maar dat Zouwerkrout (of hoe schrijf je dat?) was heel vies. En Lasse had zijn tong verbrand. Dat was heel grappig haha. Op de terugweg zat ik naast Miralem en die vind ik eigenlijk stom. Maar dat geeft niks, want ik heb de hele tijd geslapen. Had alle nachten in het hotel lopen keten met Daley, dus was supermoe. Op het einde was nog wel leuk. Toen kropen we allemaal onder de stoel toen we aankwamen in Amsterdam. Alle spelersvrouwen stonden te wachten en dachten dat de chauffeur ons vergeten was. Hahaha, dat was heel grappig. Nu ga ik playstationnen, doeiiiiiii!”

Inderdaad Niklas, dat kan wel wat professioneler.

– We vonden de cover van Jumanji op Filmlinks4u.net.
– Kenneth komt van Images22.com. 

Geef een reactie

