MIJN BALLENOPDEBERGBRILJANTJES – deel 1

WEEKEND-mazuroBODB-logo 998814_349614881832138_1569175337_nNog één keer dan. Omdat het zo mooi was. Omdat ik alleen nog maar updates heb geschreven en nog niet heb teruggeblikt. Omdat ik er met hart en ziel mee bezig ben geweest en op de dag zelf een beetje als een stresskip zonder kop heb rondgelopen. Toch zijn me gelukkig vele dierbare herinneringen bijgebleven en een paar daarvan wil ik hier met jullie in tweeën delen. Deel I. In willekeurige volgorde.

Abe van den Ban: ‘Hein, je ken op me rekenen’.
Natuurlijk wilden wij, FC Blogbroeders, Abe weer als succescoach in onze stammenstrijd tegen het journaille. Ik was nog maar net begonnen om uit te leggen waarvoor ik hem wilde vragen, of Abe sprak deze gevleugelde woorden. En hij was er. Even als tussenstop op doortocht naar Hongarije. Bijna klokslag afgesproken tijd komt hij De Wageningse Berg op lopen. Een hartelijke begroeting, een mooi weerzien met co-icoon Gerdo Hazelhekke en met Eddy Poelmann, Abe bij BODB 1236497_379513068842319_602482713_neen gulle lach voor Jan, alleman en de smartphones. Zijn bestelautootje op weg naar de kleedaccommodatie heeft geen plek voor een passagier, want is volgepropt met spullen voor Hongarije. In de kleedkamer legt hij de meeste woorden in de mond van teamchef David Endt en beperkt Abe zich tot de essentie: ‘Jongens jullie weten het hé, we proberen het voetballend op te lossen, maar als dat niet lukt, dan..’. Waarna een veelbetekenende armbeweging volgde.
Na afloop van onze voorwedstrijd is Abe dus meteen verdwenen. Want heeft nog zo’n 1300 kilometertjes voor de boeg. Ik kan ‘m nog net een attentie aanbieden, waarvoor hij ook nog maar net ’n plaatsje vindt in zijn volgeladen auto. Dag Abe. En bedankt!

Dokter Ab Wit.
Dan moet ik er even bij vertellen dat mijn echtgenote ook van de partij was. Het viel me al op dat ze in de kantine (want van businesshome willen we niet weten op een retrovoetbalevenement) geruime tijd in een geanimeerd gesprek was verwikkeld met een vitale, gedistingeerde man op ver gevorderde leeftijd. Pas enige tijd later kwam ik er achter dat dit de oud-voorzitter van FC Wageningen was en tevens de founding father van het fenomeen nacompetitie. Dr. Ab Wit BODB 1235510_379511018842524_334887260_nDe man die wij de officiële aftrap wilden laten verrichten van het hoofdaffiche Oud-FCW – Oud-Vitesse. De man die nu zelf een doos frikandellen overhandigd zou krijgen, een traktatie die hij in betere FCW-tijden zelf in petto had voor de selectiespelers. De man ook wiens naam in onze voorbereiding hardnekkig werd verbasterd, waarschijnlijk the story of his life. Voor mij was de aanwezigheid van dr. Ab Wit een van the stories of the day.

Marco Magielse.
Eminent huisfotograaf en dus verantwoordelijk voor al die prachtige plaatjes. Mijn chauffeur op diverse voorbereidingstripjes naar Wageningen. Mocht meevoetballen met FC Blogbroeders. Werd de 2e helft ingebracht bij een schier kansloze 0-3 achterstand. Marco Magielse controleert - BODB 13871_380226728770953_9943464_nEn was met 2 schitterende treffers hoofdschuldig aan de wonderbaarlijke revival van de aanvankelijk veel te bleue bloggers. Passeerde daarbij tot 3x toe (want verzilverde ook zijn pingel in de pienantiereeks) NAC-fanaat Sjoerd Mossou, voor wiens boeken Marco tal van foto’s heeft aangeleverd. Als de bescheidenheid zelve vierde Marco zijn feestje uiterst ingetogen, maar ik hoorde hem inwendig juichen en jubelen tot in zijn tenen.

Ps. Natuurlijk zijn de foto’s van huize Magielse, allemaal te zien op onze onvolprezen Facebook-pagina. Maar alleen de eerste twee zijn van Marco’s makelij, de laatste is van zijn broer Ron. Wiens familie-eigen bescheidenheid het verhinderde om een close up van broederlief te schieten. Toch, de man die hier feilloos de bal controleert is topschutter Marco. Waarvan akte.

Morgen deel II

3 Reacties op “MIJN BALLENOPDEBERGBRILJANTJES – deel 1

  1. In één woord laat het zich niet vangen: geweldig geweldig!!!

  2. Pingback: MIJN BALLENOPDEBERGBRILJANTJES – deel 2/slot |

Geef een reactie

