MIJN BALLENOPDEBERGBRILJANTJES – deel 2/slot

WEEKEND-mazuro
BODB-logo 998814_349614881832138_1569175337_nNog één keer dan. Omdat het zo mooi was. Omdat ik alleen nog maar updates heb geschreven en nog niet heb teruggeblikt. Omdat ik er met hart en ziel mee bezig ben geweest en op de dag zelf een beetje als een stresskip zonder kop heb rondgelopen. Toch zijn me gelukkig vele dierbare herinneringen bijgebleven en een paar daarvan wil ik hier met jullie in tweeën delen. Gisteren deel I, vandaag deel II, tevens slot. In willekeurige volgorde.

Frans Thijssen
Sorry FCW-ers, het was jullie dag. En terecht. Maar zó dicht was ik nog nooit bij een van mijn grote voetbalhelden geweest. Dus móest ik met hem op de foto. Tijdens de wedstrijd zag ik, Met Frans Thijssen BODB 1174948_379506815509611_239081991_nals waren het vertraagde beelden in herhaling, nog een paar van die typische kapbewegingen met buitenkant rechts. Maar Frans was veel meer dan de kappen en draaien. In Engeland, bij Ipswich Town, waar men voetbalklasse op waarde weet te schatten, is hij nog steeds een absolute grootheid. En niemand die zich daar minder van bewust is dan Frans zelf.

Ger ‘Piki’ Meurs
U moet weten, ook ik heet Meurs. Een veel voorkomende naam in het Wageningse, ontdekte ik gaandeweg. Toch heb ik er, voor zover bekend, geen familie wonen.Ger Piki Meurs BODB 1231615_379508678842758_1428467466_n Ger Meurs bleek als voetballer een begrip te zijn bij FCW. Met de bijnaam ‘Piki’. Niemand wist mij te vertellen waar die vandaan kwam. Ger was ook van de partij bij Oud-FCW tegen Oud-Vitesse, dus zag ik mijn kans schoon om hem ernaar te vragen, terwijl hij ongeduldig trappelend stond te wachten op een invalbeurt. En dan moet u zich een dikke zestiger voorstellen met het uiterlijk van een fabrieksdirecteur. Wat blijkt. Zijn medespelers hebben ‘m vernoemd naar Armando Picchi, de vleesgeworden libero van het Inter Milaan uit de jaren ’60. Ik: “Aha, dus u was laatste man?” Ger: “Welnee joh, ik was een echte spits, ik stond alleen maar balletjes af te wachten.” Voetbalhumor.

Technisch Hart
Technisch Hart BODB 1187003_379509782175981_673221249_n
Daar zit ik dan. Nog net niet onder één paraplu met Abe van den Ban en David Endt. Het Technisch Hart van FC Blogbroeders. Drie mannen, gebroederlijk naast elkaar, met ieder voor zich een totaal verschillende achtergrond, maar met één overeenkomst: een echt voetbalhart.

Frits van der Klift
Ook een voetbalbegrip in het Wageningse. Speelde ruim 300 wedstrijden voor de groen-witten. Frits was op D-Day ’s morgens al om 8.30u op De Berg present om mee op te bouwen en deed ’s avonds zowat het licht uit. Frits van der Klift BODB 1009876_10201386247130410_980550434_nOnderwijl voetbalde hij zijn partijtje nog mee met Oud-FCW en leverde een belangrijke bijdrage aan de omzet van de bierpomp. Getooid in zijn FCW-shirt bleek hij ’s avonds op de dansvloer nog net zo lichtvoetig als tijdens de revival van de aloude derby eerder op de dag. De aanblik van het volop plezier belevende FCW-icoon Frits van der Klift was voor mij een van de hoogtepunten van deze onvergetelijke dag.

Kik van der Tak en Willem H. Straatman
Natuurlijk. Teveel mensen om op te noemen hebben hun bijdrage geleverd aan Ballen op de Berg. Van mijn blogbroeders tot aan de spelers. Van de vrijwilligers tot aan de genodigden. Kik en Willem BODB 1236713_379512752175684_1508486288_nMaar deze twee mannen hebben bergen werk verzet, moesten dealen met bijdehante bloggers, een lawine aan Facebook-berichten en e-mails verwerken, interne strubbelingen overwinnen en zijn daarbij keihard overeind gebleven. Sterker nog, deze Vrienden Van Vereniging Stadion De Wageningse Berg zijn ook onze vrienden geworden. Kik en Willem, voor alles mijn hartelijke dank!

Ps. Op de laatste foto Kik 2e van rechts en Willem uiterst rechts. Heb alleen van hen beiden geen foto kunnen vinden, het ultieme bewijs van mannen op de achtergrond.

– alle foto’s zijn gemaakt door Marco Magielse, behalve die van Frits van der Klift. Deze is afkomstig van Sander van Dijk.

Geef een reactie

