‘BEREKEN’ JE BRAZILIAANSE VOETBALNAAM!

WEEKEND-mazuro
Ook wij zetten dit weekend de klok terug en herplaatsen een oudje van augustus 2008. Echt eentje uit de begintijd van Voetblah dus, maar meteen al een regelrechte hit. Het wordt morgen een druilerige zondag die u kunt opvrolijken met het ‘berekenen’ van je Braziliaanse voetbalnaam. Veel plezier!

Nederlandse voetbalnamen zijn saaaaaaaai! Frank de Boer. Wim Jonk. Piet Keizer. Dat scandeert natuurlijk voor geen ene meter. Vaak worden de voornamen dan ook verbasterd om er nog iets van te maken, maar “Wimpie Jonk, Wimpie Jonk, Wimpie Jonk, Wimpie Jo-honk, Wimpie Jonk!” is nog steeds niet iets om over naar huis te schrijven.

Dan doen ze het in Brazilië beter. Ronaldinho, Robinho, Kaká, Alemão (letterlijk ‘De Duitser’, meestal gebruikt voor blonde voetballers) of Rivellino. Overigens is het afkorten tot een voetbalnaam meestal bittere noodzaak vanwege een veelheid aan familienamen (Pelé heette officieel Edson Arantes do Nascimento). Maar toch, het heeft een lekker effect.

Om ook degenen met een boerenkool-met-worst-doorsnee-Hollandse poldernaam de mogelijkheid te geven om in het stadion (of op het werk) hartstochtelijk te worden toegejuicht, hebben de jongens van Minimalsworld een generator ontwikkeld, waarmee u plain and simple uw Braziliaanse voetbalnaam kunt ‘berekenen’. Klik HIER voor de link. We zien met genoegen uw Zuid-Amerikaanse koosnaam terug in de reacties.

Ps. Overigens bestaan er ook vele on-Braziliaanse Braziliaanse voetbalnamen. De top 10 vindt u bij onze vrienden van Midfield Dynamo.

Keer terug naar de homepage

19 Reacties op “‘BEREKEN’ JE BRAZILIAANSE VOETBALNAAM!

  1. Mijn volledige naam levert Auro Pau op als Braziliaanse voetbalnaam… Tja… Met de naam Mikki kom ik op Mikkildo. Da’s toch mooier.

  2. Wat dacht je van Marco (van) Basten: Bastiano da Costa….Hoe kon het ook anders…

  3. Edwildo natuurlijk!!!

  4. ASWH zou dan best eens kunnen gaan spelen met

    1 Van den Binho Santos
    2 Vereeckinhosa
    3 Van Dalisco
    4 Rijsdinho
    5 Eltenba
    6 Van Lara
    7 Knüppisco
    8 Sjoando
    9 Petrosa
    10 De Jaça
    11 Sandaldo

    Onder leiding van trainer Leushuão.

    Klinkt wel tof.

  5. Meardo of Seniero op 10!! Kan het Braziliaanser en welluidender?! Een onbetaalbare als Millardo klinkende kracht óf een geroutineerde heer(ser) op het middenveld.

  6. Hmm, bij mij wordt het Eric Botteghin. Valt me toch een beetje tegen.

  7. Haha mijn naam wordt ‘Erto’. Maar waarom???

  8. Schitterend!

    Jeroisco

  9. eigenlijk heet ik reinald en heet ik incha als ik alleen mijn voornaam doe
    en reincos als ik mijn hele naam doe!! ( reinald ter beek)

  10. Hmmm,

    Als Rick heet ik Rildo, maar als Dick heet ik Struinhosa 🙂

  11. Pingback: BUNDESLIGA: WÖLFE IN SCHAFSKLAMOTTEN « VOETBLAH

  12. Pingback: EUROPA LEAGUE is groter dan OLYMPISCHE SPELEN « VOETBLAH

  13. jonas van driessen

    hoe krijg ik mijn naam ?

  14. wat is mijn braziliaanse voetbalnaam?

  15. Rolisco super pro voor een keeper

  16. Bazelmisco op zijn Braziliaans.
    Nu dat vind ik helemaal niets.
    Dan kun je beter kiezen voor je voornaam op je shirt..
    Toni er op kan nog wel.
    Maar Trapatoni of Parlatore bekt al veel beter.
    Bazeldino voor onze Luka kan ook maar alleen Luka vind ik prachtig.

    Ronaldino, Alemao,, Veremino, Santana, Copa,,Jorge, Capana.
    Het publiek moet er wel iets mee kunnen.
    Niet alleen scanderen maar ook trots zijn op je shirt met Strootmandinos.
    Saros was ook beter dan Van der Sar.

    Die Denen en IJslanders maken het wel moeilijk.
    Schonos,.Fisherino. en Finnbogassino.
    Maar om er OS en INO achter te zetten/daar los jet het niet mee op.

    Doe je dit bij spelers dan ook bij trainers en scheidsrechters,
    Wat denk je van Gaalino en Beekos.?
    Scheidsrechter vanmiddag is Vinkonini.

    En in de avonduren kijken we naar Boskamponino,,Gijpomien en Derkseino.

    IK verwacht wel dat Braziliaanse spelers Nederlandse namen aan gaan nemen.
    Ronaldino-Van Roon
    Santos-Van de Zanden
    Jairzinho-(Martin) Haar
    Gerson-De Vers
    Pele-Pelle

    Laten we aub normaal doen want dit slaat echt nergens op.

    ,

Geef een reactie

