VOETBALSPELLETJES VOOR LIEFHEBBERS

allardIn al die jaren dat ik als speler op het trainingsveld stond, was ik altijd een van de laatsten die de kleedkamer opzocht. Na afloop een beetje kloten met een bal. Heerlijk vond ik dat. Naarmate ik ouder werd, kon ik daar steeds meer naar uitkijken. Ik snakte haast naar het einde van de training. Die partij- en positiespelen konden me onderhand gestolen worden. Allemaal van hetzelfde laken een pak. En maar periodiseren. Het is misschien nodig, maar veel leuker worden de trainingen er niet van.

voetbal_goedMaar goed. Terug naar het einde van de training. Allereerst is het een schitterend gezicht, een verlaten felgroene zompige mat verlicht door de lampen langs het veld. Helemaal voor jou alleen. Het is vergelijkbaar met het gevoel wanneer je als eerste over verse sneeuw mag afdalen. Van beide word je geil. Je hebt daarnaast alle ruimte en ballen in overvloed. Waarmee je mag doen wat je wilt. Veel mooier kan het haast niet. Bij alle clubs waar ik gespeeld heb, liepen wel een paar liefhebbers die daar net zo van konden genieten.

We speelden dan altijd wedstrijdjes tegen elkaar. Bijvoorbeeld wie de bal vanaf de middenstip het dichtst bij de penaltystip kon stil laten liggen. Of je gaat 30 meter uit elkaar staan en legt allebei een bal voor je neus. Vervolgens probeer je van die afstand andermans bal te raken. Ook een mooie is de bal vanaf de middenlijn zo dicht mogelijk bij de achterlijn te leggen. Raakt de bal de boarding, ben je sowieso af. En natuurlijk latje tikken of de bal van een steeds grotere afstand tegen het net aan strepen. Altijd speelden we ergens om. Een rondje pils of 5 euro per persoon. Het heeft mooie, zelfs legendarische battles opgeleverd. Nu ik al een tijdje met knieproblemen kamp, zijn het vooral die wedstrijdjes die ik mis. Daarnaast speel ik weer eens bij een andere club. Al ben ik er vrij zeker van dat ook daar een paar liefhebbers rondlopen.

Een Reactie op “VOETBALSPELLETJES VOOR LIEFHEBBERS

Geef een reactie

