SIEM DE JONG: NOG LANG GEEN HELD

kalusha

de Jong“Hulde!” – “R.E.S.P.E.C.T!” – “HELD!!!” Fansites staken de loftrompet en op Twitter was hij afgelopen weekend de gevierde man: Siem de Jong. Om deze heldenverering te bewerkstelligen hoefde de Ajax-captain niet eens zo gek veel te doen. Hij stond zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo zelfs niet eens binnen de kalklijnen! De Jong kampt met een hamstringblessure en daarom nam hij plaats op Vak 410 en de F-side, tussen fanatiekste Ajax-supporters. “Hij sloeg op de trommel, zette liedjes in en het werd een mooie avond”, zo lezen we op Ajaxlife.nl. Allemaal leuk en aardig, maar om Siem de Jong nu meteen een held te noemen… Nee.

Timothy Derijck wordt in Utrecht door zijn eigen aanhang uitgefloten en als het aan de supporters van PSV ligt, wordt Ola Toivonen nog vandaag met pek en veren Eindhoven uitgebonjourd. Kijk, als deze spelers tussen de eigen fans zouden gaan zitten, dát zou pas kloekmoedig zijn. Maar Siem de Jong, dat is een clubman in hart en nieren. Een Ajacied pur sang, de supporters eten uit zijn hand. Als Siem de Jong vraagt of iemand met een wattenstaafje zijn navel pluisvrij wil komen maken, staan er binnen no time 500 man voor zijn deur te trappelen. Ik bedoel maar.

Een held wil ik Siem de Jong dan ook niet noemen. Tenminste, niet vanwege deze actie. Drie keer op een trommel hengsten omringd door je aanbidders, dat is geen kunst. Dat durf ik ook nog wel, stel dat ik aanbidders had. Of Siem de Jong er wakker van ligt dat één of ander Voetblah-scribentje nog niet overtuigd is? Waarschijnlijk niet. Is dat wel het geval: dan niet getreurd Siem, ik ben vrij eenvoudig te bekeren. Als ik je zondag tijdens Feyenoord – PSV tussen de S.C.F. Hooligans zie staan, Ajax-leuzen scanderend of vrolijk op de trom slaand, dan ben ik om. Zet ‘m op Siem, verras me! Geen woorden maar daden!

– We vonden de foto van Siem op Nu.nl.

Een Reactie op “SIEM DE JONG: NOG LANG GEEN HELD

  1. Siem de Jong is geen held, maar een volksmenner. Hij zou de politiek in moeten 🙂

Geef een reactie

