TWITTEREN MET LOUIS

abrahamsDat WK in Brazilië, het kan me niet snel genoeg beginnen. Onze bondscoach, toch niet vies van een prijsje links of rechts, heeft het zo gepland dat zijn meesterwerk dáár gaat plaatsvinden. Louis van Gaal die op het allerhoogste voetbalpodium mag gaan coachen, dat is een kind dat op de avond van 5 december staat te trappelen om het grootste cadeau uit te pakken. Het kan niet anders, dat wordt een zomer met prachtig theater. Alleen al de landing van het Nederlands Elftal in Rio, daar kan ik uren mee vooruit. Onder aan de vliegtuigtrap is het immense beeld zichtbaar, het Christusbeeld dat op een heuvel uitkijkt over de stad. Van Gaal grijpt naar zijn binnenzak en verstuurt een tweet naar zijn volgers: Sta #IkLouis toch maar mooi op een heuvel hier in #Rio#TotaleMens

vanGaal-334x440Ik wil er geen moment van missen, dat WK in 2014. Thuis, met een opgewarmde prak op schoot, houden Jack van Gelder en de jongens van VI me dagelijks op de hoogte van de ontwikkelingen in het Oranjekamp. Arjen Robben die voor de openingswedstrijd zijn kleine teen stoot tegen de ontbijttafel, waardoor zijn wraak op Casillas op de tocht komt te staan en Jean-Paul Boëtius die zich langzaam onttrekt aan het groepsproces en al na vijf dagen rept van heimwee, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Het commentaar van René van der Gijp vanuit zijn suite in het Kurhaus: “Dat gelóóf je toch niet, Johan!?”
Na een dof gelijkspel tegen Spanje volgt in de tweede groepswedstrijd de uitglijder tegen Australië. Ik verlang nu al naar het interview van Tom Egbers met de bondscoach: “1-2 verlies, Louis. Dat moet een mokerslag zijn.”
“Oh, dus als Australië na twee fouten van Veltman een doelpunt scoort, vindt meneer dat een mokerslag. Nou, dat zijn jouw woorden. Dit ís geen dreun. Wat hier is gebeurd, heb ik precies voorspeld. Australië is een hele lastige tegenstander. Dat heb ik gisteren op de persconferentie al uitgelegd.”
“Het laatste groepsduel tegen Chili moet nu gewonnen worden, Louis.”
“Dat vind ik een suggestieve opmerking. Ik zou zoiets niet zeggen. Maar als jij het zo wilt stellen, prima. We hebben tegen Chili gewoon drie punten nodig.”
Om het thuisfront te sussen vinden we het volgende bericht op Twitter: #MijnSpelers zullen zich #opofferen tegen #Chili. #WK14 #MediaMinMin

Maar het meest verheug ik me op de terugkomst van Oranje in Nederland. Na de kansloze missie tegen de Chilenen hangt de Boeing boven de Vinkeveense Plassen, wachtend op de landing. Vanuit het vliegtuig is het al te zien: Nederland is weer overgegaan tot de orde van de dag. Alle Wuppies liggen in de kliko, het oranje is uit de etalages gehaald en Gijp heeft het Kurhaus verlaten. “Zo’n Janmaat op het WK. Dat kán toch niet, Wilfred!?”
Als zelfs Hans Kraay jr. niet de moeite heeft genomen om de bondscoach op te wachten aan het einde van gate 2, grijpt Van Gaal zijn smartphone. Terwijl in zijn rug Strootman, Van Persie en al die anderen stilletjes huiswaarts keren en in Brazilië de Argentijnen, de Spanjaarden en de Duitsers doordenderen naar de kwartfinales, sluit Louis met een laatste Twitterbericht zijn WK-droom af:
@Truusje Ik kom eraan, trek het sprei maar vast terug. #lepeltjelepeltje

– de cartoon is afkomstig van http://www.studio-artjan.nl

Een Reactie op “TWITTEREN MET LOUIS

  1. Pingback: VOETBLAH VERGROOT SCHRIJVERSSCHARE! |

Geef een reactie

