R.I.P. DWERGHAMSTERTJE JETRO

kalusha

Mijn cluppie PSV is ziek. De prestaties vertonen een lichte groeicurve, maar het elftal is nog altijd een woelig bacteriënbad. Voetballen kunnen de (meeste) spelers wel, het pijnpunt ligt vooral op karakterologisch vlak. Grofweg: alle spelers zijn arrogante eikels. Nee wacht, Jeroen Zoet uitgezonderd. Dat is een dotje. Maar de rest… Ik voel de walging opborrelen bij het zien van de houding, gebaartjes en uitspraken van die pikkies. Jeffrey Bruma, Adam Maher, die prima donna uit Zweden. Bah! Mijn frustratie, mijn agressie, ik wil het kwijt. Ik MOET het kwijt. Ik toog naar de Herdgang om ze eens flink de les te lezen, maar eenmaal daar bleek ik te bangschijterig. Ik heb het anders aangepakt. Ik heb een dwerghamstertje gekocht. En hem vernoemd naar de grootste kwal in PSV-shirt: Jetro.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIedere ochtend zeg ik tegen Jetro het hamstertje: “Goedemorgen misselijkmakend figuur, wat heb jij een kutgezicht zeg!” Daarna spuug ik richting zijn kooi en loop ik door. Na het ontbijt laat ik Jetro uit. Ongebruikelijk voor dwerghamsters, dat weet ik, maar van zo’n fenomeen als Jetro mag je toch wel iets verwachten? Hij houdt het ook best lang vol, pas na een meter of 400 zakt hij door zijn pootjes. De laatste 250 meter trek ik Jetro voort, als een piepklein bolderkarretje zonder wieltjes. Het drinktuitje in zijn kooi heb ik nét iets te hoog gehangen. Het is hilarisch hoe dat beestje staat te hannesen en probeert te springen, in de hoop op een paar druppels water. Een ernstige heupfractuur is slechts een kwestie van tijd. Op zaterdag krijgt Jetro het hamstertje een half bakje brokjes. Daar stop ik dan een paar kiezelsteentjes tussen en ga vol verwachting voor zijn kooitje zitten. Als Jetro een tand breekt – en dat gebeurt bijna altijd – lach ik hem keihard in zijn gezicht uit. De loser.

De afgelopen dagen probeer ik Jetro uit te putten. Als ik zie dat zijn oogjes dichtvallen van de slaap, begin ik Pringles kapot te crunchen vlak bij zijn oor. Of ik schreeuw liedjes van Twarres, door een megafoon. Dat laatste deed Jetro het hamstertje de das om. Vanochtend lag hij op zijn rug in zijn kooitje, gestorven op 4-wekige leeftijd. Ik ben er kapot van, maar je moet verder hè… Nu zit ik te overwegen om een cavia te kopen. Ik denk dat ik hem Ola noem.

–  Het kiekje van Jetro komt van Kattenspul.nl.

4 Reacties op “R.I.P. DWERGHAMSTERTJE JETRO

  1. HAHAHAHA! Heel ’t verhaal lang in ’n deuk gelegen.

  2. IK ben het met de schrijver eens dat de jongetjes uit Eindhoven lichtelijk arrogant zijn.
    Dat is jammer, niet presteren en toch met de neus in de wind …..dat kan niet.
    Maar het verhaal met de hamster en Willems etc gaat mij te ver.
    Persoonlijk houd ik niet van dierenmishandeling.
    Op mijn school hebben we de richting dierenhouderij en geen student pikt dit soort stukjes ….en terecht.
    Er zijn we fijnere manieren om aan te geven dat Maher zich apart gedraagt.
    Toen Jan Wolkers in het verleden ook dergelijke teksten aan het papier vertrouwde, kreeg hij heel literair Nederland over zich heen.

    Als je PSV analyseert en je vindt dat het een bijeengeraapt arrogant.
    zootje is…..nu daar kan ik in meegaan.
    Jongens die niet presteren en een zak geld verdienen op het einde van de maand.
    Vul ze maar in Maher/Toivonen(2e hamstertje)/Willems enz.
    Als een trainer zijn werk goed doet hoef jij geen hamstertje aan te schaffen.
    Hou het maar bij Phoxy.
    Dat je voor Jeroen Zoet een uitzondering maakt. pleziert me.
    Die jongen presteert wel en pakt toch die strafschop tegen ADO den Haag.

    Maar PSV is toch niet zo’n duivelse club als wordt gepretendeerd.
    PSV is gewoon een boeren Eindhovense/Brabantse club die eigenlijk gewoon meer eigen jongens op moet stellen.
    Geen Maher kopen.
    En ook geen Toivonen.
    Maar ja van het type Berry van Aerle hebben ze er geen.
    Willy van der Kuylen ho maar.

    Brands eruit.
    Sanders eruit.
    Licentie afnemen.
    Dan heb je geen hamsters meer nodig.
    Op naar de dierenwinkel.
    Dat zou wat zijn….op het shirt van Jethro Willems reclame voor een dierenspeciaalzaak…….Dobey.

    Een dierenliefhebber

    • Kalusha8 zal zich vereerd voelen met de vergelijking met Jan Wolkers Toon. Wie weet wordt ook dit verhaal nog ooit verfilmd.. 😉 Het trekt in elk geval zeer veel bezoekers.

Geef een reactie

