DE KERSJES VAN TOON GEBRANDS

catalaanIk heb een abonnement op het Van der Valk Hotel. Niet geheel vrijwillig. Dat lijkt een troost, maar maakt het eigenlijk des te triester. Ofschoon het Van der Valk helemaal nog niet zo verschrikkelijk is. Nee, het nestelt stukken beter onder de toekanvleugels dan menigeen denkt. Het is zelfs opzienbarend hoe mensen reageren op de mededeling dat je drie nachten per week in het Van der Valk overnacht. Alsof je een uitgerangeerde 55-plusser bent die hunkert naar zijn pensioen: “Hoe lang moet je nog?”. Of als een tienermoeder die retorisch wordt bevraagd: “Het is vast ongewenst?”

GerbrandsHLN-appelmoeskers01“Mwah, het valt allemaal best mee”, gaat er  dan ook niet zo lekker in bij deze vragenstellers. En ik moet ook eerlijk bekennen dat het de laatste weken best aan me begon te vreten dat het personeel de majoriteit van mijn sociale omgeving bevolkte. Tot er afgelopen dinsdagavond plotseling een frisse wind door het restaurant waaide. Terwijl ik een lekker vinaigretje over mijn gratis bordje saladebar stond te schenken, zag ik in mijn linkerooghoek Toon Gerbrands de kersjes uit de appelmoesschaaltjes lepelen. Op de weg terug naar mijn tafel liep ik voorbij Earnest Stewart die zojuist wat procureurvet van zijn mondhoek depte. En nog geen drie meter bij mij vandaan zat Jan van Halst een lekker ‘senioren sliptongetje’ naar binnen te schrokken.

Wat moesten die mannen in hemelsnaam in Heerlen? Want over betreffende Van der Valk hebben we het. Zou Hupperts stiekem aan het onderhandelen zijn met AZ? Na een iets scherpere analyse van mijn omgeving kon ik die hypothese wel verwerpen. Hoewel, één van de nieuwe bedienden verdacht veel op ‘m leek. Wat zou het dan zijn? Heel even dacht ik aan een swingersfeestje in de bruidssuite, maar al vrij snel drong het tot me door dat er even verderop in Kerkrade een bekerwedstrijd tussen Roda JC en AZ op het programma stond. In de bar speelde die avond het duel op een klein scherm. Er was geen Limburger te bekennen die het iets kon interesseren.

Met hernieuwde moed en energie dook ik die avond mijn bed in. Wetend dat de Toons, Earnests en Jans van de voetbalwereld die avond erop gewoon weer bij een ander ellendig wegrestaurant hun kostje zouden wegbunkeren. Niks fancy aan die voetbalwereld.

– De appelmoes komt van walthaus.blogspot.com
– De foto van Toon vonden we op www.radio1.nl

2 Reacties op “DE KERSJES VAN TOON GEBRANDS

  1. Wie zit nu te wachten op Toon G/Ernest S en Jan van H in een wegrestaurant?
    Je wilt bij van der Valk snel snacken en dan weer wegwezen.
    Voor de gezelligheid kom je niet in dit soort hutten maar wel voor de prijs.
    En als er al geen gezelligheid is tref je die 3 aan.
    Geloof maar dat ik door zou eten om van die 3 af te zijn.
    Kijk als het in de voetballerij zo slecht gaat dat Jan van Halst bij Van der Valk moet gaan eten ……..dan weet ik het wel.
    Dan gaat Hupperts helemaal niet naar AZ.
    Maar ja het zijn bekende Nederlanders en die vallen op.
    Zelf kom ik ook wel enkele van deze mannen tegen.
    Piet de Visser en Theo Maessen heb ik regelmatig in mijn kielzog maar die eten niet bij Van der valk.
    Er moet wel een soort stijl zijn en je staat ergens voor of niet.
    Maar kijk voor de lol eens hoe die drie gekleed waren.
    Dan ben je toch ook zo klaar.
    Als ze dan naderhand in een Renault van 10 jaar stappen, zakt je broek ook af.
    Broek van de We by the way.

  2. Pingback: Het verlossende woord | VOETBLAH

Geef een reactie

