VI BEZONDIGT ZICH AAN GROVE SLUIKRECLAME

kalusha

Michiel Hemmen (26) is weer fit. De targetman van SC  Cambuur kampte wekenlang met verschillende pijntjes, maar hoopt in de uitwedstrijd tegen FC Groningen weer bij de selectie te zitten. Na de komst van Bartholomew Ogbeche en de sterke optredens van Martijn Barto zal Hemmen echter moeten knokken voor een plekje in de spits. Voetblah sprak met hem tijdens zijn bezoek aan Slagerij Ydema uit Hardegarijp, waar Hemmen drie varkenshaasjes kocht voor slechts € 12,99 per kilo. “Ik ben door een ontzettend diep dal gegaan”, bekent Hemmen. “Maar de varkenshaasjes van Ydema hebben me erbovenop geholpen.”

FabregasBovenstaande inleiding is verzonnen. Gelukkig maar. Het is een vorm van sluikreclame waaraan ze zich zelfs bij GTST niet zouden wagen. Toch draait Voetbal International, in alle facetten Nederlands grootste en meest toonaangevende voetbalmedium, zijn hand er niet voor om. De scheidslijn tussen advertentie- en redactionele pagina’s is officieel getorpedeerd sinds het interview met Cesc Fàbregas. VI sprak met de Spanjaard ‘tijdens een presentatie van PUMA in Barcelona’. Let wel: er staat niet Puma, maar PUMA. In hoofdletters. Dat valt lekker op. Op de openingsfoto zie je een lachende Fàbregas. Niet, zoals we hem kennen, in het tricot van Spanje of zijn club Barcelona, maar in een trainingsoutfit van Puma. Oh nee, correctie: PUMA. En hij draagt fonkelnieuwe oranje schoenen. De evoPOWER-voetbalschoenen, zo leert het fotobijschrift. Ook van PUMA.

Compliment voor VI: er wordt in het artikel ook – en vooral – zinvol over voetbal gesproken. Over de werkwijze van Gerardo Martino, over de kansen van Spanje op het WK en over het weerzien met Oranje na de finale van 2010. Helaas voor de lezer, in de slotvraag wordt de commerciële boodschap toch nog eventjes bruusk door de strot geduwd. Ik citeer: “Nog even over Oranje. De nieuwe PUMA-schoen, die vanaf 1 februari in de winkel ligt, is fel oranje. (…) Heb je ze tegen Nederland op het WK aan?” Bah, niet te verteren dit. Zeer teleurstellend voor een voetbalimperium als Voetbal International. Laat ik er maar snel over ophouden. Ik heb hier alweer veel te veel reclame gemaakt voor PUMA. Voetblah blijft graag onafhankelijk.

– We vonden een foto van Cesc Fàbregas op Wallpapersoccer.com. Zoals we hem kennen: in een Barça-shirt. Van NIKE. 

Advertisements

Een Reactie op “VI BEZONDIGT ZICH AAN GROVE SLUIKRECLAME

  1. Tja Darksen heeft ook meerdere malen aangegeven dat hij daar helemaal geen voorstander van is dit soort stukjes. Maargoed lezers willen interviews met voetballers. Dat blijkt telkens uit lezersonderzoeken die een paar keer per jaar gedaan worden. Daar word sowieso al weinig boeiends ingezegd maar om toch levensvatbaar te blijven met wereldwijd dalende oplagecijfers moet je dit soort kniebuigingen maken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s